۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 807021

غرب تهران مکان های گردشگری خوبی برای سفرهای یک روزه دارد.

بهترین مکان های تفریحی غرب تهران کجاست؟

کن و سولقان

کن و سولقان نام دو روستای ییلاقی است که در شمال غربی تهران قرار دارد. این منطقه ییلاقی طبیعتی سرسبز، خوش‌ آب‌وهوا و دیدنی‌های متعددی دارد. امامزاده داوود یکی از جاذبه‌های معروف دره کن است. باغ‌های پر میوه نیز چشم‌انداز زیبایی به این دره بخشیده است. در مسیر جاده کن سولقان، کافه‌ها، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های زیادی به چشم می خورد.

روستاگردی در کن نیز صفای خاصی دارد. روستای سنگان یکی از محله‌های ییلاقی محله کن به شمار می‌رود و برای کوهپیمایی مناسب است. در نزدیکی این روستا آبشار رندان وجود دارد که در زمستان یخ می‌زند و منظره تماشایی را به وجود می‌آورد. سولقان، وردیج، واریش، کشار، کیگا نیز از دیگر روستاهای کن است.

مسیرهای دسترسی به کن و سولقان
مسیر اول:

بهترین مسیر از سمت اتوبان همت است. باید وارد بزرگراه آبشناسان شوید و به‌سمت بلوار کوهسار برانید. انتهای بلوار شروع مسیر سولقان است.

مسیر دوم:

از انتهای اتوبان یادگار امام به‌سمت فرحزاد بروید و پس از ۱۵ کیلومتر به «تپه سلام» برسید. گنبد امامزاده داوود را که دیدید همین راه را تا انتها ادامه دهید.

برغان

برغان یکی از روستاهای ییلاقی و خوش آب‌وهوا در نزدیکی تهران است که در میان کوه‌های البرز و در میان کرج و هشتگرد واقع شده‌ است. رودخانه‌های شاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند با عبور از میان برغان سرزندگی و حیات را به آن بخشیده‌اند.

مسجد و حسینیه اعظم برغان، پل برغان، زیارتگاه چهل دختر، درختان کهنسال همچون چنار کهن مسجد برغان و درخت پیر سپیدارک، تپه باستانی کش کلا، پل تاریخی و حمام قدیمی، خرابه‌های آسیاب و کوچه‌های سنگ‌فرش از جمله دیدنی‌های این روستا است. بازار برغان نیز یکی از قدیمی‌ترین بازارهای موجود در استان البرز است که در گذشته به‌عنوان مرکز تجارت محصولات کشاورزی همچون پنبه شهرت داشت. تکیه و تعزیه این روستا نیز شهرت زیادی دارد.

روستای برغان سوغاتی‌های خوشمزه زیادی چون عسل‌، توت، گردو، سماق و لبنیات دارد که در این میان آلو و گوجه سبز برغان معروف‌ترین آن‌ها است. دیزی محلی، انواع کباب، آش کشک، آش جو، لواسیرک نان، دوبندی نان و فسنجان غذاهای لذیذ محلی برغان است.


شهرستانک


از جمله مکان های ییلاقی اطراف تهران که برای گردش یک‌روزه مقصدی عالی محسوب می‌شود، روستای شهرستانک است. در این روستا در فصل پاییز جشنواره‌ای از رنگ‌ها برپا می‌شود و طبیعت‌گردان و طبیعت‌دوستان زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند.
روستای تاریخی شهرستانک در گذشته محل کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه قاجار بوده است که بقایای آن همچنان در این روستا وجود دارد. قلعه دختر یا قلعه دزدبند یکی دیگر از بناهای تاریخی شهرستانک است. در این روستا همچنین تپه باستانی به نام شنستون یا شنستان وجود دارد که نشان از قدمت این مکان دارد.

آبشار و رود گیله رود از جاذبه‌های طبیعی شهرستانک است. این رود از داخل روستا و از نزدیکی کاخ ناصری عبور می‌کند و جلوه و طراوات زیبایی به آن بخشیده است.

وردیج و واریش

وردیج و واریش نام دو روستای دیدنی در اطراف تهران است که در بین کوه‌های البرز جای گرفته‌اند. این منطقه ییلاقی به‌دلیل نزدیکی زیاد به پایتخت، ییلاقی باصفا برای گذران ایام بهار و تابستان است. وردیج بزرگ‌ترین روستای حریم شمال غرب تهران به شمار می‌رود. این روستا از توابع بخش کن و سولقان تهران است. روستای واریش نیز در بالادست وردیج قرار دارد.

معروف‌ترین جاذبه این منطقه صخره‌های عجیب و غریبی است که بین وردیج و واریش واقع است. این صخره‌های اسرارآمیز همچون صورتک‌های آدم‌هایی می‌مانند که در خود رازهای زیادی را پنهان کرده‌اند.

آبشار لت مال، امامزاده بی‌بی زرین قمر، چشمه واریش، باغ‌های میوه‌های خوش‌مزه همچون گیلاس، آلبالو، سیب، گیلاس، هلو، گلابی، گردو و انگور، چشمه شاهی و ارتفاعات پهنه حصار از دیگر زیبایی‌های وردیچ و واریش است.


کردان
آدرس: ۲۵ کیلومتری کرج، ۶۵ کیلومتری شمال غرب تهران (مشاهده روی نقشه)
کردان یکی از ییلاقات نزدیک تهران است که از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز محسوب می‌شود. این روستا به‌دلیل داشتن سکوت و آرامش، هوای پاک و نزدیکی به اتوبان تهران-قزوین مورد استقبال اهالی تهران و گردشگران زیادی است.

دریاچه کردان، برج آرامگاهی یا برج مقبره کردان، پل قدیمی ‌بانو صحرا متعلق به دوره صفوی، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو از جمله دیدنی‌های کردان است. اولین سایت پروازی البرز نیز در کردان قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.