تیم ملی بسکتبال در چارچوب پنجره سوم مسابقات انتخابی جام جهانی، در یک دیدار پرانتقاد، ضعیف، غیرفنی، بی‌برنامه و سردرگم بازی دوم خود را مقابل قزاقستان با نتیجه ۶۸ بر ۶۰ واگذار کرد(دیدار اول این دو تیم در تهران نیز با برتری ۷۳-۶۹ قزاقستان همراه بود).

گرفتار در حباب نسل طلایی

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی بسکتبال در چارچوب پنجره سوم مسابقات انتخابی جام جهانی، در یک دیدار پرانتقاد، ضعیف، غیرفنی، بی‌برنامه و سردرگم بازی دوم خود را مقابل قزاقستان با نتیجه ۶۸ بر ۶۰ واگذار کرد(دیدار اول این دو تیم در تهران نیز با برتری ۷۳-۶۹ قزاقستان همراه بود).

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در مورد این بازی نوشت: «کسب دومین پیروزی قزاقستان مقابل ایران نشان داد پیروزی در بازی نخست هم تصادفی نبوده است.

ایران به قصد انتقام و جبران شکست دور رفت به قزاقستان رفته بود و این موضوع از حضور حامد حدادی، اسطوره با تجربه ایرانی که برای نخستین بار در مسابقات انتخابی جام جهانی به کار گرفته می‌شد، مشخص بود.

حدادی برای تماشاگران قزاقستانی کاملاً آشنا بود؛ چون در مسابقات انتخابی جام جهانی قبلی، خون همه را به جوش آورده بود. پیروزی ۴۱ بر ۳۵ قزاقستان مقابل ایران در پایان نیمه نخست نشان داد قزاق‌ها چیزی از حریف کم نداشتند و پیروزی در دسترس آن‌ها بود».

بدون ارمغان

سعید ارمغانی، سرمربی جدید تیم ملی که در نخستین دیدار و حضورش هیچ ارمغان و آورده‌ای برای تیم ملی نداشت! مقابل بازی مبتدی‌گونه و پراشتباه بازیکنانش فقط فریاد زد! در واقع تیم ملی علاوه بر اینکه بازی معمولی خود را هم مقابل قزاقستان انجام نداد، هم بازی را باخت و هم نشان داد با روزهای خوب خود خیلی فاصله دارد.

شاید باورش سخت باشد با وجود حضور بازیکنانی همچون سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و غیره تیم ملی بسکتبال ایران در بازی مقابل قزاقستان نتوانست حتی یک پرتاب سه‌امتیازی موفق را به نام خود ثبت کند! ایران در این بازی ۱۹ پرتاب سه‌امتیازی داشت که حتی یکی از آن ها نیز وارد سبد نشد.

اینکه یک تیم در طول یک مسابقه به طور کلی موفق به ثبت یک پرتاب سه امتیازی موفق هم نشود، شاید کمتر در بسکتبال جهان رخ دهد، اما بازیکنان ایران حتی در شرایطی که هیچ مدافعی را هم پیش روی خود نمی‌دیدند، نتوانستند از فرصت‌ها استفاده کرده و پرتاب سه امتیازی موفق داشته باشند. شاید اگر سه، چهار پرتاب سه امتیازی ایران وارد سبد حریف می‌شد، می‌توانست جلو شکست دوباره تیم ملی برابر قزاق‌ها را بگیرد.

تیم بی‌پشتوانه

متأسفانه با وجود هشدار کارشناسان هنوز در حباب نسل طلایی گرفتاریم و برای جایگزینی همان نسل طلایی هیچ اقدامی نکردیم. در این سال‌ها با اصرارهای کودکانه به حامد حدادی ظلم و به لیگ برتر به عنوان کارخانه ستاره‌سازی بی‌توجهی شد. اشتباه متولیان بسکتبال کشور این است که تیم ملی را از دریچه تیم‌های لیگ برتر نمی‌بینند.

در لیگ برتر ذوق می‌کنیم که فلان بازیکن خارجی ۴۰ یا ۵۰ امتیاز آورده، در حالی که در همان لحظه‌هاست که کمر بازیکنان ایرانی که به آنان بازی و فرصت دیده شدن نرسیده را می‌شکنیم. بحث جدی بُرد و یا باخت تیم ملی نیست، آنچه امروز به آن تأکید داریم، هشدار برای روزهای بعدی تیم ملی است. دومین دیدار تیم ملی بسکتبال با سوریه است که روز دوشنبه ۱۳ تیرماه برگزار می‌شود.

خبرنگار: علی عبداحد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.