وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، رزمایش نظامی مشترک با ترکیه برای تقویت هماهنگی و تعاملات ارتش‌های دو کشور برگزار شد.

ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش نظامی برگزار کردند

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه تقویت همکاری‌های باکو و آنکارا در زمینه‌های مختلف، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش نظامی مشترک بین دو کشور خبر داد.

منابع رسانه‌ای در جمهوری آذربایجان در گزارش‌هایی به نقل از وزارت دفاع این کشور، به برگزاری یک رزمایش مشترک نظامی بین نیروهای مسلح باکو و آنکارا پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «آذر نیوز»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که روز دوم جولای (۱۱ تیر ماه) پرسنل نیروهای مسلح این کشور با نظامیان ترکیه رزمایش مشترک برگزار و ماموریت‌های مختلف را تمرین کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، «نظامیان این دو کشور برادر، مطابق با سناریوی رزمایش، عملیات جستجو و نجات، تخلیه مجروحان از میدان نبرد و سایر وظایف را با موفقیت به پایان رساندند و حرفه‌ای بودن خودشان را نشان دادند».

در گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان از قبیل آذرنیوز همچنین آمده است: «(جمهوری) آذربایجان و ترکیه به آذربایجان و ترکیه به طور دوره‌ای رزمایش‌های مشترکی را برای بهبود تعامل و ارتباط بین نیروهای مسلح خود برگزار می‌کنند».

این رسانه‌ها افزودند: «این رزمایش‌ها همچنین با هدف بهبود تعامل و هماهنگی رزمی بین نیروهای نظامی در طول عملیات و همچنین توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری نظامی و مدیریت یگان فرماندهان انجام می‌شود».

برگزاری رزمایش نظامی باکو و آنکارا در شرایطی انجام شد که چندی قبل دستور الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برای انطباق ارتش این کشور با استانداردهای رزمی ترکیه خبرساز شده بود.

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع  جمهوری آذربایجان اواخر فروردین ماه سال جاری پس از دیدار با  رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه درباره تعمیق روابط نظامی دو کشور حرف زد.

این مقام ارشد باکو افزود، بر اساس دستورالهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، اصلاحات با هدف تطبیق ارتش جمهوری آذربایجان با استانداردهای نیروهای مسلح ترکیه ادامه دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.