کشف‌رود و داستان‌های ادامه دارش این‌قدر تکراری و برایمان نخ‌نما شده است که از کوچک و بزرگ همه از اوضاع و شرایطش باخبریم.

جمع‌آوری موتورتلمبه‌ها در انتظار تأیید شورای تأمین

فاجعه‌ای زیست‌محیطی در مجاورت شهر مشهد که سال‌هاست تن زمین را جریحه‌دار و مردم را عاصی کرده است. مسئولان آمدند، دیدند و قول دادند اما فاضلاب همچنان روان است و مایع مرگبار رود کهن راهی مزارع می‌شود. دسترنج کشاورز هم سرانجام سر از سفره‌های خودمان در می‌آورد! 
معاون دادستان مشهد حرف قشنگی زد وقتی در مورد کشف‌رود و سر و سامان دادن آن، از او پرسیدیم. نظر فرزاد بهشتی این است تا زمانی که فاضلاب در کشف‌رود جاری است معضل آن حل نشده است.وی میهمان ما در مؤسسه قدس بود و از قصه پرغصه کشف گفت. از جولان موتورتلمبه‌هایی که فاضلاب مرگبار را به مزارع پمپاژ می‌کنند و تعدادشان فراوان است.
بهشتی به دستور دادستان برای اجرای حکم جمع‌آوری موتورتلمبه‌ها اشاره کرد و گفت: دستور جمع‌آوری موتورتلمبه‌های فعال در حاشیه کشف‌رود صادر و این موضوع به فرماندهی نیروی انتظامی استان و سازمان‌های مرتبط ازجمله شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ شده و قرار است برای اجرا در شورای تأمین مطرح شود. 
شرکت شهرک‌های استان به دلیل آماده نشدن تصفیه‌خانه چرمشهر، شهرداری مشهد به علت تعهدی که در ساخت تصفیه‌خانه سپتاژ داشته و تاکنون به اتمام نرسیده، شرکت آب و فاضلاب مشهد به علت اجرایی نشدن ساخت تصفیه‌خانه مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب شهری و شرکت آب منطقه‌ای استان به دلیل نداشتن برنامه مشخص برای پساب تصفیه‌خانه‌ها ازجمله خین‌عرب، همه این‌ها در موضوع شرایط فعلی کشف‌رود دخیل هستند.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.