در حالی‌که اشتباه جشنوارۀ فارابی در انتشار شعر مولانا بر روی دعوت‌نامه‌های مراسم پایانی این رویداد حاشیه‌ساز شده است، وزیر ارشاد از این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرد و معاون فرهنگی وزارت ارشاد نیز گفت که؛ مساله خیلی مهمی نیست!

واکنش وزیر ارشاد و معاون وزیر به اشتباه جشنواره فارابی!

به گزارش قدس آنلاین، دعوت‌نامه‌های صادرشده برای مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی(که در روز سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه برپا شد) جشنواره‌ای که باور دارد، جلوه‌های فرهنگی، علمی ، ادبی و هنری را به جهان معرفی می‌کند، به‌دلیل اشتباه آوردن بیتی از مولانا واکنش‌برانگیز شده است.

شعری که منسوب به مثنوی معنوی روی دعوت‌نامه‌های این دوره از رویداد فارابی قرار گرفته، چنین است: «خاک ملک سلیمان است علم/ جمله عالم صورت و جان است علم». درحالی که صورت درست این شعر به این صورت است: «خاتم ملک سلیمان است علم/ جمله عالم صورت و جانست علم». به‌نظر می‌رسد به‌جای واژه «خاتم»، به اشتباه واژه «خاک» جایگزین شده است.

پس از این ماجرا،در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از شایستگان تقدیر جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی محمدمهدی اسماعیلی دربارۀ اشتباه رخ داده شده گفت: «من ندیدم، باید ببینم چیست! چقدر خوب که خبرنگاری با این دقت داریم!»

این در حالی بود که یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز دربارۀ موضع خود درخصوص ورود چنین اشتباهاتی به ساحت پژوهشی و به‌ویژه توسط نهادی همچون جشنوارۀ فارابی گفت: گاهی وقت‌ها در نوشته‌های بزرگ هم خطاهای تایپی اتفاق می‌افتد. به نظرم چیز خیلی مهمی نیست. کسی نخواسته به مولانا اهانت کند. 

او در ادامه، درمورد اینکه  واژۀ «خاتم» به «خاک» تغییر پیدا کرده است، اظهار کرد: احتمالا اشتباه تایپی‌ست. به‌نظرم قابل رفع است. مسائل مهم‌تر از اینها داریم!

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.