عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: برق گرفتگی یکی از پرتکرارترین حوادث در حوزه برق ساختمان است که به یکی از مهمترین چالشهای ایمنی در این حوزه تبدیل شده است.

برق گرفتگی مهمترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است

به گزارش قدس انلاین، ایمان سریری در حاشیه نمایشگاه صنعت برق و تجهیزات وابسته در نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: پس از برق گرفتگی، به ترتیب حریق، سوختن تجهیزات و قطع برق عمده ترین خطرهای حوزه برق ساختمان است.

وی ادامه داد: بهترین راه حل برای کاهش حوادث در این حوزه، اصلاح اتصالات سست و بررسی دوره ای سیستم برق کشی ساختمان است که برطرف کردن آن می تواند حوادث را حدود ۲۰ درصد حوادث کاهش دهد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: علاوه بر مواد یاد شده، بهره مندی از مصالح استاندارد و استفاده از سیم و کابل های روکش دار نیز در افزایش طول عمر مفید سیستم برق کشی ساختمان بسیار حائز اهمیت است که وظیفه خطیر آن برعهده ناظران ساختمان های در حال ساخت است.

سریری با اشاره به برخی از مشکلات مهندسان ناظر برق در سازمان نظام مهندسی استان افزود: در چند سال اخیر روند جذب مهندسان ناظر کم شده است که دلایل مختلفی دارد. از سوی دیگر افزایش تعهدات و کاهش حق الزحمه نیز انگیزه مهندسان را برای فعالیت در این حوزه کاهش داده است.       

نمایشگاه بین المللی برق، قدرت و الکترونیک روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد آغاز به کار کرد و تا ۱۷ تیرماه دایر است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.