رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها ۸۹ باغ ویلا و ۱۵ مورد پی و شفته به وسعت ۷۴ هکتار از اراضی هلالی و امرغان بخش تبادکان شهرستان مشهد مورد قلع و قمع قرار گرفت وآزاد سازی صورت پذیرفت.

تخریب ۸۹ ویلا و ۱۵ مورد پی در ۷۴ هکتار از اراضی شهرستان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین خواجوی با اعلام این خبر اظهار کرد: ساخت و سازهای بدون مجوز و غیرقانونی در چند سال اخیر بلای جان مشهد شده و متخلفین در حال نابود کردن زمین‌های کشاورزی و ذخایر و  سفره‌های آب زیرزمینی مشهد هستند .

وی افزود: جهت تامین امنیت غذایی در این راستا امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با نظارت و کنترل بر ساخت و سازها و گشت مشترک و همکاری کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و دادگستری با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد جدی می‌کند. در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها ۸۹ باغ ویلا و ۱۵ مورد پی و شفته به وسعت ۷۴ هکتار از اراضی هلالی و امرغان بخش تبادکان شهرستان مشهد مورد قلع و قمع قرار گرفت وآزاد سازی صورت پذیرفت.

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد:  تعداد زیادی از باغ ویلاهای دو روستای هلالی و امرغان در حریم قانونی شبکه اصلی گاز قرار داشت و هیچ کدام از این بناهای ساخته شده و در حال ساخت مجوز قانون تغییر کاربری نداشتند که با دستور سرپرست ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی در یک عملیات وسیع توسط جهاد کشاورزی شهرستان مشهد و همکاری شهرداری تخریب و آزادسازی صورت گرفت.

خواجوی تصریح کرد: تمایل شهروندان به باغ ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین افزایش یافته و سودجویان با سو استفاده از این نیاز وعدم آگاهی شهروندان به تغییر کاربری و تفکیک غیرمجاز زمین‌های کشاورزی اقدام می‌نمایند. زمین‌هایی که بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است و جهاد کشاورزی بر اساس  تبصره دو ماده ۱۰ می‌تواند بناهای ساخته شده در این اراضی را تخریب نماید.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود قبل از خرید هر گونه معامله استعلام از جهاد کشاورزی را انجام دهند و در صورت اطمینان خاطر معامله انجام گیرد تا دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.