معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مهم رسانه در زندگی امروزی و اهمیت توجه به ظرفیت‌های آن در حوزه دینی اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) و محتوای تولید شده در قالب‌های مختلف رسانه‌ای این جشنواره، باعث تقویت ارتباط مردم با حضرت رضا(ع) می‌شود.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) باعث تقویت ارتباط مردم با امام رئوف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مهم رسانه در زندگی امروزی و اهمیت توجه به ظرفیت‌های آن در حوزه دینی اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) و محتوای تولید شده در قالب‌های مختلف رسانه‌ای این جشنواره، باعث تقویت ارتباط مردم با حضرت رضا(ع) می‌شود.

فرشاد مهدی‌پور داور بخش خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش و تیتر دومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)  اظهار کرد: در طول سال و به ویژه در ایام خاص ولادت و شهادت امام رضا(ع) شاهد برپایی پویش‌هایی در سراسر کشور هستیم که شور و حال، طراوت، تازگی و جذابیت را در روح و جان مردم کشورمان ایجاد می‌کند و بدون شک این اتفاق حاصل کرامت و برکت خود حضرت است. 
مهدی‌پور افزود: نکته مهم درباره این پویش‌ها و رویدادهای مشابه، نقش رسانه در شکل‌گیری و استمرار آنهاست که وظیفه بازنمایی و انعکاس گسترده آنها را بر عهده دارد و به توسعه فرهنگ رضوی کمک می‌کند. 
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: تمام قالب‌های رسانه‌ای، از محتوای تولید شده برای تلفن همراه یا خبر، گزارش و دیگر قالب‌های رسانه‌ای در این زمینه موثر است و بستر ترویج این فرهنگ ناب را فراهم می‌کند. 
وی ادامه داد: جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز شامل قالب‌ها و بخش‌های مخلتفی است که زمینه تولید محتوای رسانه‌ای گوناگون و متنوع را فراهم کرده است و همه این قالب‌ها می‌تواند باعث ترویج فرهنگ رضوی و تقویت ارتباط مردم با حضرت رضا(ع) شود.

 

ویژگی مشترک آثار دومین دوره
مهدی‌پور ارزیابی خود درباره آثار ارسالی به این دوره از جشنواره را نیز ارائه و اظهار کرد: لطف، محبت و توجه به حضرت رضا(ع)، یک ویژگی و شاخص مشترک در آثار این دوره بود که ابراز محبت مردم به ساحت علی بن موسی الرضا(ع) را در قالب‌های مختلف به نمایش گذاشته بود.
داور جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا(ع) در خصوص کیفیت آثار بخش خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش و تیتر نیز گفت: آثار دریافتی این بخش با موضوع امام رضا(ع) و شاخص توسعه فرهنگ رضوی فاصله داشت و مشخص کرد که این حوزه نیازمند توجه بیشتری است و باید برای ارتقای کیفی آن برنامه‌ریزی کرد. 
مهدی‌پور افزود: در برخی از بخش‌های جشنواره، امکان انتخاب یک اثر کاملا ممتاز و ویژه را نداشتیم که بخشی از این مشکل مربوط به پدیدآوردندگان و سوژه‌ها و موضوعات انتخابی آنها بود و نیازمند آسیب‌شناسی است. 
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیری همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی، این ضعف مشاهده شده در برخی آثار جشنواره رفع شده و کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه در دوره‌های آتی ارتقاء یابد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.