مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: ۷۲ هزار و ۷۷۵ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان امسال به صورت تضمینی خریداری شده است.

۷۲ هزار تن گندم مازاد کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین آرش آوان افزود: این سازمان مباشر خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی است و در این قالب محصول کشاورزان را خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه از امروز خرید تضمینی گندم در مراکز خرید این سازمان به صورت رسمی با استقرار ۳۰ مرکز آغاز شده است، ادامه داد: این میزان خرید گندم در شهرستانهای سرخس، کلات، خوشاب، قوچان، بردسکن، جوین ، تربت‌حیدریه، رشتخوار، داورزن، نیشابور ، جغتای، خواف، تربت‌جام و چناران ثبت شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه کل خرید گندم استان ۲۷۱ هزار تن تاکنون ثبت شده است، اظهار کرد: خرید گندم توسط مراکز تعاون روستایی خراسان رضوی معادل ۲۷ درصد از کل خرید استان است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی اظهار کرد: هر کیلوگرم گندم براساس دستورالعمل ابلاغی دولت با افت مفید ۴ و افت غیرمفید یک به قیمت ۱۰۵ هزار ریال خریداری می شود و ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه به ازای تحویل هر کیلوگرم محصول توسط دولت به گندمکاران تعلق می گیرد.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیر بخش های آن رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد. 

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر هم جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

۱۴۲ هزار هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.