همزمان با ۲۱ تیرماه مصادف با روز عفاف و حجاب، اجتماع قرآنی دختران رضوی با شعار «حجاب، هویت دختر مسلمان» در رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

اجتماع قرآنی دختران رضوی در حرم امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان‌نیوز، این مراسم که پیش از ظهر امروز میزبان ۲ هزار فراگیر قرآنی دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی و جمعی از بانوان زائر و مجاور بود برنامه‌های مختلفی از جمله هم‌خوانی گروه نجم الثاقب، جمع‌خوانی آیه الکرسی، تواشیح و مدیحه‌سرایی اجرا شد.
در این مراسم فروغ خیاطی از کارشناسان دینی حرم مطهر رضوی به تبیین آیه ۳۳ سوره احزاب به موضوع تبرج، حجاب و پوشش زنان پرداخت و گفت: از آغازین روزهای نزول وحی مسئله رعایت عفاف و حجاب در کنار احکام اولیه و ضروری اسلام مورد توجه قرار گرفته و در آیاتی از سوره احزاب این مسئله برای زنان بیان شده است . 
خیاطی تصریح کرد: تبرج واژه‌ای قرآنی و به معنای برجسته سازی و آشکار کردن زینت‌های زنانه در انظار عمومی است و همانند سایر غرایز نیازمند قانونمندی و کنترل است؛ سخن گفتن تحریک‌آمیز، نمایان ساختن زیورآلات، کوبیدن پا بر زمین هنگام راه رفتن به قصد جلب توجه، پوشیدن لباس‌های بدن نما، شبیه ساختن خود به مردان و استعمال بیش از اندازه بوی خوش از مصایق تبرج به شمار می‌آید.
وی اضافه کرد: تحلیل عناصر تبرج بیانگر آن است که قلمرو تبرج زنان وسیع‌تر از نمایان کردن زینت و پوشش بوده و شامل مظاهر دیگری در رفتار، محتوای گفتار، نحوه سخن گفتن و ... می‌شود.
در این مراسم همچنین با حضور محمدرضا احمدی‌زاده؛ سرپرست دارالقران الکریم آستان قدس رضوی از تابلوی خوشنویسی و تذهیب مزین به آیات قرآنی از فراگیران واحد هنری دارالقران الکریم با موضوع حجاب رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.