عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش قدس درباره اتفاقات اخیر در حوزه حجاب و عفاف گفت: در حوزه اجرای احکام نباید به‌زور متوسل شد.

دولت اصلاح پوشش را از خودش شروع کند

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش قدس درباره اتفاقات اخیر در حوزه حجاب و عفاف گفت: در حوزه اجرای احکام نباید به‌زور متوسل شد. در هر صورت تصمیم اصلی با مردم شریف است. طبق احکام و قرآن رفتار جمهوری اسلامی قائم به مردم است. این دولت‌ها، نهادها و سازمان‌ها هماهنگ‌کننده امور ملت هستند. باید از انگیزه و ایمان مردم برای رشد جامعه اسلامی استفاده کنیم. زور، اجبار و تهدید اجتماعی پاسخگو نیست. 
آیت‌الله سید مجتبی حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه قوه قهریه صرفاً برای برخورد با عوامل مخرب و برهم‌زننده امنیت جامعه آن‌هم از سوی دستگاه قانون و عدلیه است، افزود: همه مردم اعم از محجبه و افرادی که لباس متفاوتی دارند خداوند و اخلاق و انسانیت را دوست دارند. این موضوع که برخی افراد به‌دلیل ضعف و مدگرایی و به‌دلیل چالش‌های اجتماعی و نگاه مردم اقدام‌به تغییر در پوشش و لباسشان می‌کنند، به ضعف اراده‌ها برمی‌گردد. باید برای تقویت اراده و روحیه و اخلاق جامعه همه نهادها کمر همت ببندند.
نماینده ولی فقیه  در کشور عراق با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مسلمانان و شهروندان جامعه است، اضافه کرد: دولت باید اصلاح پوشش را از نهادها و سازمان‌های عمومی و دولتی آغاز کند. دولت باید با اصلاح رفتار سازمانی و اخلاق کارکنان الگوی جامعه باشد. آن‌گاه که دولت در اصلاح خودش به نتیجه رسید، به سراغ آحاد جامعه بیاید. تببین و رفتار صحیح، اولویت مهمی است که نباید فراموش شود. متأسفانه برخی مؤسسات مذهبی و متولی امر که مدعی مسئله حجاب و احکام شرعی هستند، در اجرای این مسائل دچار ایراد هستند.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.