۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۶
کد خبر: 808949

چشم‌انداز جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)

نهالی که بارور می‌شود

محسن هوشمند، دبیر اجرایی دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع)

چشم‌اندازی که با توسل به عنایت امام هشتم(ع) برای جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) ترسیم کرده‌ایم، آن قدر گسترده و رفیع است که می‌دانیم از همین امروز و در پایان دومین دوره، باید خودمان را برای گام‌هایی بلندتر و تلاشی افزون‌تر در دوره‌های آینده آماده کنیم.

نهالی که بارور می‌شود

هر چند برگزاری جشنواره‌ای در شأن و منزلت نام امام مهربانی‌ها اقدامی بس دشوار به نظر می‌آید، اما شکرگزار لطف الهی و عنایت امام رئوف هستیم که توانستیم دو دوره این جشنواره را در سطحی قابل قبول برگزار کنیم. 
همراهی بی‌نظیر استادان برجسته عرصه ارتباطات و رسانه در قامت هیئت علمی و همچنین ارتقای کمی و کیفی شرکت‌کنندگان و آثار دریافتی، مصداق روشنی برای ثمربخش بودن تلاش‌های خادمان رسانه‌ای آستان مقدس رضوی بوده که در دو دوره جشنواره به ثمر نشسته است؛ هر چند باور داریم همچنان تا جایگاه واقعی برگزاری جشنواره‌ای متناسب با نام و شأن امام رئوف فاصله‌ای بسیار داریم. جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) که به عنوان یک جریان رسانه‌ای و نه یک رویداد موقت، در اوج بحران همه‌گیری ویروس کرونا در کشور شکل گرفته بود، اهداف مهمی را مد نظر قرار داد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای با مضامین رضوی، شناسایی، شبکه‌سازی و تجلیل از فعالان رسانه‌ای این عرصه و همچنین گسترش و نشر بیش از پیش معارف وجودی عالم آل محمد(ع) اشاره کرد. 
این جشنواره در سال اول و در شرایطی که بحران کرونا نقش عرصه‌های ارتباطی و فضای مجازی را بیش از پیش پررنگ کرده بود، با استقبال شایسته‌ای از سوی اهالی رسانه مواجه شد و همین امر مجموعه برنامه‌ریزان و مجریان را بر آن داشت که دومین دوره جشنواره را در سطح و ساحتی گسترده‌تر طراحی و اجرا کنند. بر این اساس با اضافه شدن بخش بین‌الملل، این جشنواره به یک رویداد فرامرزی تبدیل شد و همچنین بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای توجه بیش از پیش به مباحث نظری و علمی در حوزه نشر معارف رضوی در عرصه رسانه به جشنواره اضافه شد. همچنین با تلاش جمعی خادمان علی بن موسی الرضا(ع) در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، فرایندهای اجرایی دبیرخانه نیز مبتنی بر نظرات و تجارب دوره اول اصلاح و به‌روزرسانی شدند. جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با تأسی از فرمایش علی بن موسی الرضا(ع) که فرمودند: «اگر انسان‌ها با محاسن کلام ما آشنا باشند، بی‌گمان تبعیت می‌کنند»، اعتقاد راسخ دارد که نشر معارف آل‌الله(ع) در عرصه بین‌المللی یگانه راهکار نجات بشریت از تمام بحران‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و بر این اساس امیدوارم نهالی که با نگاه به گستره بین‌المللی در این دوره جشنواره روییده در سال‌های آینده به شجره‌ای به مراتب بارورتر و پرثمرتر تبدیل شود.
در پایان دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) بر خود لازم می‌دانیم از همه عزیزانی که زمینه شکل‌گیری و اجرای این اتفاق مبارک در عرصه رسانه را فراهم آوردند قدردانی و تشکر کنیم. بدون شک سیاست‌گذاری و توجه مدیران عالی آستان قدس رضوی و همراهی و تلاش قابل توجه نخبگان عرصه ارتباطات و رسانه در قامت هیئت علمی به دبیری استاد ارجمند آقای دکتر نصراللهی و تلاش‌های شبانه‌روزی دبیرخانه جشنواره در بخش‌های مختلف مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی زمینه‌های مهمی بود که همراهی شایسته و بایسته هزار و یک نفر از اهالی محترم رسانه را به نتیجه رساند.
در نهایت می‌دانیم که هر چه هست از عنایت ولی‌نعمتمان حضرت ثامن‌الحجج(ع) نشأت گرفته و هر چه نیست ضعف و قصور ماست. بنابراین از همه فرهیختگان و اندیشمندان عرصه رسانه دعوت می‌کنیم با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود ما را در بهبود بیشتر این جریان رسانه‌ای همراهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.