غدیر را باید سینه به سینه و نسل به نسل تبلیغ کرد. امروز این مهم بر عهده ماست همچنان که روزگاری بر دوش پدرانمان بوده و فرداها نیز به دست فرزندانمان خواهد بود.

روز میثاق

مؤسسه فرهنگی بقاع متبرکه آستان قـدس رضــوی به مناسبت «دهه ولایت و امامت»، ویژه‌برنامه با عنوان «روز میثاق» را در آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شهر طبس اجرا می‌کند.
مدیرعامل این مؤسسه در این باره می‌گوید: «غدیر» عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خاصه مکتب وحی است. غدیر اعتقاد ماست و فقط یک واقعه تاریخی نیست. غدیر نه فراموش‌شدنی است نه کهنه‌شدنی، پس در نقطه غدیر توقفی باید کرد؛ چرا که تکلیف دنیا و آخرت را تعیین می‌کند.
حجت‌الاسلام عطاران طوسی می‌افزاید: بر اساس فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) در اهمیت و ضرورت رساندن پیام غدیر خم که نسل به نسل در جامعه بشریت باید تا روز قیامت انجام شود، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «روز میثاق» به مناسبت دهه ولایت و امامت توسط این مؤسسه در آستان مقدس حضرت 
حسین بن موسی الکاظم (ع) شهر طبس اجرا می‌شود.

فرهنگ‌سازی برای بازخوانی «خطبه غدیریه»
وی درباره اهداف اجرای این برنامه اظهار می‌دارد: «ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در میان کودکان و نوجوانان»، «بزرگداشت اعیاد مذهبی و ایجاد فضای معنوی و شاد در این ایام بین زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت 
حسین بن موسی الکاظم(ع)»، «ایجاد فرهنگ عمومی و مذهبی بازخوانی خطبه غدیر و شناساندن جایگاه و عظمت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و مسئله امامت»، «ارائه قالب‌های فناوری جذاب برای آموزش مسائل دینی به کودکان و نوجوانان» و... از مهم‌ترین اهداف اجرای این برنامه است.
این مقام مسئول ادامه می‌دهد: «آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه غدیر و آیات ولایت» و «بازخوانی خطبه غدیر و شناساندن جایگاه و عظمت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و بیان مسئله امامت و ولایت ویژه بزرگسالان» از مهم‌ترین موضوعات این ویژه‌برنامه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عطاران با بیان اینکه این ویژه‌برنامه به صورت حضوری در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال اجرا می‌شود، می‌گوید: بازی، سرگرمی، نمایش خلاق، هولوگرام سه‌بعدی، فناوری وی‌آر (واقعیت مجازی) مسابقه، سخنرانی و... از جمله قالب‌های اجرای این ویژه‌برنامه برای گروه‌های سنی گوناگون و مخاطبان آن است.
مدیرعامل این مؤسسه در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های این طرح اشاره کرده و می‌افزاید: ارائه متفاوت و بی‌نظیر محتوا از نظر قالب و روش‌های ارائه، برگزاری دوره تربیت مربی برای ترویج طرح، تشکیل باشگاه مخاطبان در فضای مجازی، ایجاد جذابیت و علاقه‌مندی بین کودکان و نوجوانان نسبت به مسئله امامت و ولایت، تشویق بزرگسالان به بازخوانی و قرائت خطبه غدیر و... از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای این طرح است.

راز برکه
وی در بیان دیگر خصوصیات این ویژه‌برنامه می‌گوید: حقیقت مجازی «راز برکه» برای آشنایی با واقعه غدیر و نحوه معرفی امام علی(ع) توسط پیامبر اسلام(ص)، بازی‌سازی (گیمیفیکیشن) «نقشه گنج بهشت» با هدف امام‌شناسی و شناخت ارتباط غدیر و عصر طلایی ظهور، برنامه «به رسم امیرالمؤمنین(ع)» برای آشنایی با آداب و اصول روابط اجتماعی، نمایش خلاق «راز درخت سیب» ویژه آموزش وضو و نماز به کودکان و نوجوانان، بازی ماجراجویانه میوه‌های رنگارنگ برای آشنایی با اصول دین به ویژه امامت و فروع دین و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در اجرای این طرح به شمار می‌رود.

خبرنگار: محمد حسین  مروج  کاشانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.