رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش شمار مراجعان سرپایی، بستری و بیماران بدحال مبتلا به کرونا در خراسان رضوی، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز افزایش یافت به طوری که در سه روز اخیر پنج فوتی در استان ثبت و گزارش شده است.

کرونا طی سه روز در خراسان رضوی جان پنج نفر را گرفت

به گزارش قدس آنلاین دکتر محمد پهلوان افزود: هر سه مورد فوتی ناشی از کرونا از شهر مشهد بوده اند که ۲ مورد آن مربوط به دیروز - ۲۶ تیرماه-  و سه مورد دیگر مربوط به روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که از ۲۹ خردادماه تا ۲۳ تیرماه امسال تنها سه مورد فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ثبت و گزارش شده بود.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هم اکنون ۳۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سراسر استان بستری هستند که ۵۵ نفر آنان بدحال و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراحل درمانی خود را می گذرانند.

وی شمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را نیز ۲۸۵ نفر عنوان کرد و افزود: از این شمار ۴۸ نفر بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان هستند.

دکتر پهلوان ادامه داد: همچنین هم اینک روزانه ۱۶۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های سطح استان خراسان رضوی بستری می شوند که ۱۴۵ نفر از این بستری شدگان روزانه مربوط به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از هزار و ۴۰۰ بیمار سرپایی قطعی یا مشکوک به کووید ۱۹ به بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند.

این مسوول افزود: برای پیشگیری از شیوع کرونا و نیز جلوگیری از ورود به وضعیت نارنجی، علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تزریق دز یادآور واکسن کرونا بسیار مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۷۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۹۹ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۶۸ هزار و ۳۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۷۰ هزار و ۹۲۶ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۲۷۹ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۲۸۰ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.