مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پیک مصرف برق شبکه تحت نظارت این شرکت روز یکشنبه ۲۶ تیر ماه به رکورد تاریخی هشت هزارو ۶۲۷ مگاوات در دمای ۵۱ درجه سانتیگراد رسید که بیشترین میزان مصرف تاکنون بوده است.

رکورد مصرف برق در خوزستان شکست/ ادارات استان تعطیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمود دشت‌بزرگ می‌گوید: پیش از این رکورد مصرف، مربوط به ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۹ با میزان مصرف هشت هزارو ۵۱۸ مگاوات بود که در دمای ۵۰ درجه رخ داد.

وی ادامه داد: افزایش دما و ماندگاری آن در چند روز گذشته و پیش‌بینی این افزایش دما برای روزهای پیش‌رو باعث افزایش مصرف شده و شبکه برق استان را پربار کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با درخواست از مشترکان بخش خانگی برای رعایت الگوی مصرف، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد میزان مصرف برق در تابستان در بخش خانگی بوده که مربوط به استفاده از بار سرمایشی و استفاده از وسایل خنک‌کننده است.

این مقام مسئول گفت: کلید پایداری شبکه برق در دست مشترکان بخش خانگی است و شهروندان با تنظیم دمای کولر و از مدار خارج کردن کولرهای اضافی در اوج پیک، می‌توانند پایداری شبکه را تضمین کنند.

به گفته دشت بزرگ، با افزایش دما مصرف برق نیز به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: مشترکان با تعامل و همکاری با صنعت برق و کاهش مصرف کمک کنند پرباری شبکه در گرمای طاقت‌فرسا باعث ایجاد حادثه در شبکه و خاموشی ناخواسته نشود.

وی ضمن تشکر از صنایع در همراهی و کنترل پیک بار شبکه در تابستان امسال  از مشترکان خانگی خواست الگوی مصرف(ساعت پرباری شبکه ۱۲تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳) را رعایت کنند.

این مقام مسئول گفت: با درخواست این شرکت و همکاری استانداری برای کنترل پیک بار ادارات و دستگاه‌های اجرایی خوزستان در روز سه‌شنبه (۲۸ تیرماه) تعطیل اعلام شد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.