پازل قدرت‌نمایی کشورمان در برابر غرب و صهیونیست‌ها روز گذشته با افشاگری کمال خرازی درباره توانمندی فنی ساخت بمب اتم در داخل مرزها کامل شد.

تکمیل پازل قدرت‌نمایی

پس از رونمایی از ناودسته پهپادبر و همچنین عدم تکذیب قرارداد پهپادی با روسیه، این بار رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی کشورمان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: «بر هیچ کس پوشیده نیست که ما توانایی فنی برای ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیمی در این خصوص نداریم».
 اظهارات این مقام کارکشته ایرانی را باید در تکمیل قطعات پازل قدرت منطقه‌ای ایران تعریف کنیم. رشد پدافندی در تولید رادارهای پیشرفته، رونمایی از شهرهای موشکی زیرزمینی، برون‌سپاری تولید تسلیحات کنترل از راه دور و قراردادهای سیاسی -امنیتی منطقه‌ای نیز بخشی دیگر از این پازل است که با سفر بایدن به منطقه و اوضاع متشنج اسرائیل، سرعت تکمیل آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
شاید به همین علت روز گذشته «دانون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، لاپید را فاجعه‌ای برای اسرائیل توصیف و تأکید کرد وقتی ایران اعلام می‌کند توانمندی تولید بمب هسته‌ای را دارد، معنایی جز اعلام شکست مهیب لاپید در استفاده از سفربایدن نیست، این به معنای فروپاشی توان بازدارندگی اسرائیل است.
مهدی بختیاری کارشناس مسائل دفاعی-امنیتی در تبیین اظهارات کمال خرازی به خبرنگار قدس می‌گوید: آقای خرازی از بدیهیات مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران صحبت کرده و مسئله افزایش توانمندی‌های کشور براساس دکترین‌های تعیین شده از سوی نظام جلو می‌رود. البته پیشرفت محدود به این حوزه نیست. هرگاه لازم شود در حوزه‌های متعدد امکان پیشروی وجود دارد. به‌عنوان مثال مقامات‌ ما بارها بر توانایی ارتقای برد موشک‌ها به حدود موشک قاره‌پیما تأکید کرده‌اند، اما چنین چیزی هنوز در دستور کار نظام نیست و همچنان در چارچوب دکترین دفاعی کشور بر مبنای برد موشکی ۲هزار کیلومتر حرکت می‌کنیم. 
بختیاری ادامه می‌دهد: بیان رهبرانقلاب در سال ۱۳۸۸ که فرموده‌اند: «این‌گونه وسایل کشتار جمعی اصلاً ممنوع است، حرام است» رویکرد حقیقی ایران به بمب اتم است.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.