فعالان مغربی با تجمع در برابر پارلمان مغرب در شهر رباط، سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به کشورشان را محکوم کرده و خواهان محاکمه او به عنوان جنایتکار جنگی شدند.

اعتراض مغربیها به سفر رئیس ارتش رژیم صهیونیستی به رباط/ کوخافیِ جنایتکار باید محاکمه شود

به گزارش قدس آنلاین، شماری از فعالان مغربی با تجمعی اعتراض آمیز را علیه سفر «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به مغرب برگزار کردند.

این تجمع به دعوت "گروه ملی فعالیت برای فلسطین" در مقابل پارلمان مغرب درشهر رباط برگزار شد.

کوخاوی دوشنبه شب در صدر یک هیات امنیتی برای اولین بار از زمان سازش و عادی سازی روابط بین رباط و تل آویو در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی وارد مغرب شد.

به نوشته پایگاه العربی الجدید، شرکت کنندگان در این تجمع علیه سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به کشورشان شعار  "مردم خواهان لغو عادی سازی روابط هستند" و "مردم خواهان جرم انگاری عادی سازی روابط" هستند و "نه به عادی سازی روابط" سر دادند.

آنها همچنین خطاب به کوخای شعار دادند که "ای صهیونیست، ای ملعون، فلسطین در چشمان ما جای دارد".

در همین ارتباط، «احمد ویحمان» رئیس دیدبان مبارزه با عادی سازی روابط مغرب، سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به رباط را "سفری شوم" توصیف کرد و به پایگاه خبری العربی الجدید گفت: استقبال از کوخافی جنایتکار و سایر سران جنایتکار جنگی رژیم صهیونیستی بر خلاف اراده و خواست ملت مغرب و منافع، تاریخ، تعهدات، مقدسات و شهدای آنها است.

وی افزود: جنایتکاری که امروز پا به رباط گذشته است، همان جنایتکار جنگی است که چهار کودک مغربی را چند ماه پیش به قتل رساند. ما شکایت قضایی علیه او برای دستگیری و محاکمه اش به خاطر قتل چهار کودک مغربی به نام «حلا الریفی السمسانی» و سه خواهر دیگر مطرح کردیم که دختران «دلال المغربی» هستند. دلال المغربی بعد از گذشت شش ساعت به همراه کودک سه ساله اش به نام «عبدالله» از زیر آوار حمله هوایی صهیونیستها که به دستور کوخاوی جنایتکار انجام شد، بیرون آمد و با پیکرهای تکه تکه شده سه دختر و همسرش روبرو شد. 

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی قرار است در این سفر سه روزه با شماری از سران مغرب از جمله رئیس ستاد ارتش این کشور دیدار کند و  به نوشته العربی الجدید، ناظران بعید نمی دانند که در این سفر درباره قراردادهای تسلیحاتی جدید بین دوطرف بحث شود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»  "تبادل تجربیات و توان آموزشی در مانورهای مشترک و توسعه سلاحها را" از محورهای سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به مغرب عنوان کرده است.

حکومت مغرب در ۲۴ نوامبر گذشته یادداشت تفاهمی امنیتی را با رژیم صهیونیستی امضا کرد. 

گزارش های رژیم صهیونیستی پیش از این از امضای قراردادی با یک شرکت صهیونیستی در ۲۳ ماه مارس گذشته برای خرید پهپادهای انتحاری از نوع "هاروب" خبر داده و افزوده بودند که مغرب در مسیر احداث یک کارخانه در خاک خود برای تولید این پهپادها با شراکت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اقدام خواهد کرد.

در ۲۵ ماه مارس گذشته نیز توافق نظامی دوجانبه ای بین آنها امضا شد که "تشکیل کمیته های نظامی و فروش سلاح و مشارکت در تمرین های بین المللی" در صدر مفاد آن بود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.