فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به وضعیت آمادگی این نیرو گفت: ما توانستیم علاوه بر حفظ و نگهداری بالگردهایمان آن ها را به تجهیزات روز دنیا مجهز و مسلح کنیم.

 آمادگی هوانیروز ارتش نسبت به میانگین جهانی چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش  درباره توان رزم و ابتکارات این یگان هوایی ارتش اظهار داشت: هوانیروز ارتش اخیراً در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروی زمینی ارتش جزو یگان های برتر و برگزیده انتخاب شد.

وی افزود: هوانیروز یگانی منحصر به فرد و واکنش سریع است که در صورت بروز بحران در کشورمان چه در عرصه نظامی و چه در عرصه غیر نظامی می تواند در کنار مردم حضور پیدا کند.

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به آمادگی رزم هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز از حیث آمادگی نظامی در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و آمادگی ما از متوسط جهانی نیز ۵ درصد بالاتر است. این آمادگی در شرایط حاصل، حفظ شده و ارتقاء یافته که این یگان تحت شدیدترین تحریم ها در این ۴۰ سال اخیر بوده است. 

وی، آمادگی هوانیروز ارتش را ناشی از اجرای دقیق راهبرد امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر «ما می‌توانیم» دانست و افزود: امروز توانستیم علاوه بر حفظ و نگهداری بالگردهایمان آن ها را به تجهیزات روز دنیا چه از نظر سامانه های دید در شب و چه از نظر تجهیزات مجهز و مسلح کنیم. 

فرمانده هوانیروز ارتش، کار بزرگ این یگان را راه‌اندازی و پیشبرد نهضت قطعه‌سازی عنوان و تاکید کرد: این نهضت توانایی پشتیبانی بسیار بسیار مهمی از توان بالگردی کشورمان را داراست و این کار به فضل خداوند به خوبی در حال انجام است. 

امیر سرتیپ قربانی درباره همکاری با صنایع پنها (مرکز پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران - وزارت دفاع) نیز بیان داشت: هوانیروز ارتش درباره تعمیرات با شرکت پنها به صورت مشترک کار می‌کنیم. این یگان با دراختیار داشتن صنایع بالگرد یا علی (ع) که پدیده‌ای در حوزه پشتیبانی بالگردی است با پنها همکاری می‌کنیم. البته این همکاری به صورت موازی‌کاری نبوده و به صورت مکمل یا در راستای همکاری‌های دوجانبه انجام می‌شود.

وی افزود: برای همکاری با شرکت پنها به صورت برنامه‌ریزی شده فعالیت‌ می‌کنیم، یعنی فعالیت‌هایی که شاید در حیطه اختیارات و یا توان پنها نباشد را ما انجام می‌دهیم و یا اگر در توان هوانیروز ارتش نباشد را پنها انجام می‌دهد. در واقع برای اجرای این‌گونه فعالیت‌ها، همکاری خوبی بین طرفین وجود دارد. امروز نیز هوانیروز ارتش در همه رده‌ها با همکاری وزارت دفاع در حال تعمیر و نگهداری ناوگان بالگردی کشورمان است.

فرمانده هوانیروز ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین دستاوردهای این یگان در حوزه تجهیزات و تسلیحاتی نیز خاطرنشان کرد: سامانه دید در شب یکی از جدیدترین دستاوردهای هوانیروز ارتش است که جزو تکنولوژی‌های منحصربه‌فرد در دنیاست. به طوری که در دنیا فقط چند کشور ابرقدرت دارنده چنین تکنولوژی‌ هستند. امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران این سامانه را به طور کامل در حال عملیاتی دارد و تمام بخش‌های آن نیز به صورت بومی ساخته شده است.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری دوربین‌ دید در شب به عنوان آموزش‌های اصلی هوانیروز ارتش به دانشجویان خلبانی آموزش داده می‌شود و جزو برنامه‌های آموزشی نهادینه‌شده در هوانیروز ارتش به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.