حجت‌الاسلام حنیفی نویسنده کتاب «المصیبة الراتبة» می‌گوید: این کتاب به بررسی مقاتل سیدالشهدا دوره قاجار پرداخته است.

بررسی مقاتل سید الشهدا دوره قاجار در کتاب «المصیبة الراتبة»

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «المصیبة الراتبة» تالیف حجت‌الاسلام محسن حنیفی که سال‌های گذشته با تالیف کتاب‌های فاطمیه، حسنیه و حسینیه ماثور در بین اهل تحقیق شناخته شده است، از سوی انتشارات آرام دل در آستانه ماه محرم روانه بازار نشر شد.

کتابی که به مقاتل دوره قاجار پرداخته است

حجت‌الاسلام حنیفی در این زمینه اظهار داشت: این کتاب به بررسی مقاتل سیدالشهدا دوره قاجار پرداخته است که در این دوره، به دلیل کثرت مقتل‌نگاری در تالیفات، گاهی موجب بیان نقل‌های ضعیف نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اتقان و اطمینان بیشتر به نقل‌ها کتب علمای بزرگ این دوره در باب مقتل حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: این علمای بزرگوار یا دارای درجه اجتهاد هستند یا منصب مرجعیت دارند یا در حد یک مرجع بزرگ دارای منصب علمی و مورد رجوع مردم هستند. مرحوم نراقی در مرجعیت عام بوده است، حبیب‌الله کاشانی و شیخ شوشتری مقتل گفته‌اند.

کتابی که برای اهل منبر، تحقیق و مداحان قابل استفاده است

حنیفی گفت: این کتاب در ۱۳ فصل منتشر شده است که برای اهل منبر، تحقیق و مداحان قابل استفاده خواهد بود.

این نویسنده و تاریخ‌پژوه با اشاره به اینکه این کتاب با فصل بندی خاصی مورد اقبال علما وطلاب، اهل تحقیق، مبلغین و ستایشگران و عموم علاقمندان به مقاتل حضرت سیدالشهدا علیه السلام قرار خواهد گرفت، گفت: در چند سال گذشته کتاب‌هایی در قالب مأثورات از سوی بنده منتشر شده بود اما این کتاب نگاه خاصی دارد که به مقاتل خاص دوره قاجار پرداخته است. کتاب مأثور به معنای مقتل از نگاه امام معصوم(ع) است که ان شاء الله برای باقی معصومین(ع) هم نگاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.