مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا از اجرای سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی با حضور گروه‌های داخلی و خارجی خبر داد.

اجرای سوگواره شبیه‌خوانی با حضور گروه‌های بین‎‌المللی

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری نخستین سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی با حضور آیت‌الله اختری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

آیت‌الله اختری در ابتدای این نشست درباره برخی اهداف برنامه‌های بنیاد بین‌المللی عاشورا گفت: یکی از اهداف کلان بنیاد عاشورا، ایجاد گفتمان نقش‌آفرینی عاشورا و نهضت امام حسین علیه‌السلام در راستای گسترش عدالت، مقابله با زروگویان و مستبدان،‌ حمایت از مستضعفان و ایجاد آرامش در جوامع هدف، یعنی در بین مسلمانان و غیر مسلمانان است.

وی درباره برنامه‌های بنیاد بین‌المللی عاشورا در سال جاری گفت: امسال سه برنامه را در دستور کار قرار دادیم که شامل برگزاری سوگواره تعزیه و سوگواره شبیه‌خوانی،‌ اجرای جشنواره أنا مِن حُسین و طراحی و برنامه‌ریزی برای تولید فیلم‌های مستند،‌ کوتاه و بلند است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا درباره جزئیات سوگواره‌های تعزیه و شبیه‌خوانی گفت: این برنامه از چهارم مرداد سال جاری و به مدت سه روز در میدان امام حسین (ع)، تئاتر شهر، فرهنگسرای خاوران و پردیس تئاتر تهران و با حضور پیشکسوتان تعزیه‌خوانی از شهرهای اصفهان، قم،‌ تهران، مرکزی، تفرش، قزوین و شیراز و نیز هنرمندانی از کشورهای نیجریه و عراق و همچنین با حمایت شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. برنامه اختتامیه این مراسم نیز در تئاتر خاوران خواهد بود. ساعت برنامه‌ها در دو وقتِ ۱۸/۳۰ دقیقه تا نماز مغرب و نیز از ساعت ۲۱ به مدت ۲ ساعت است.

آیت‌الله اختری با اشاره به اینکه در صددیم از جهت محتوایی در این هنر پالایشی صورت گیرد تا سایر کشورها با این محتوای واحد کارشان را به نمایش گذارند، گفت: با این اقدام، هنر تعزیه و شبیه‌خوانی را تا سایر کشورها توسعه می‌دهیم و حتی در برنامه‌ی کلان بنیاد، موضوع آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را در نظر گرفتیم. امسال هم بنا داریم به مناسبت ایام محرم، یک گروه تعزیه‌خوان را به ۴ کشور اروپایی اعزام کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا در توضیح تولید فیلم به عنوان یکی از برنامه‌های کلان بنیاد بین‌المللی عاشورا بر این نکته تصریح کرد که "فیلمنامه‌های متعددی به دبیرخانه بنیاد مردمی عاشورا رسیده است. این اقدام با حضور هنرمندانی که با بنیاد در ارتباطند و با محتوای غنی اهل بیتی و نیز با حمایت خیرین و برخی نهادهای فرهنگی صورت می‌گیرد. از آنجایی که اولویت کارمان تولید آثار فاخر است و تولید این آثار هزینه‌بردار خواهد بود، از تمام خیرین،‌ هیئات، مواکب و سایر مجموعه‌ها دعوت می‌کنیم تا از تولید این فیلم‌ها حمایت کنند."

آیت‌الله اختری درباره جشنواره أنا مِن حسین گفت: این جشنواره از دیگر برنامه‌های بنیاد در سال جاری است که در ماه شعبان و همزمان با ایام دهه فجر و با دعوت از نویسندگان، هنرمندان و متفکران سایر کشورها برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم از پوستر و لوگوی سوگواره رونمایی شد.

امام حسین (ع) , امام حسین (ع) ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.