معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ابتدای ماه محرم، ۶ هزار مبلغ از استان قم و حدود ۳ هزار مبلغ از شعبات دفتر تبلیغات در سایر استان‌های کشور برای امر تبلیغ اعزام شوند.

 اعزام ۹ هزار مُبلّغ از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در ماه محرم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روستا آزاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های تبلیغی ماه محرم‌الحرام ۱۴۴۳ هجری قمری که در سالن جلسات همایش‌های غدیر قم برگزار شد، عنوان کرد: ماه محرم از یک ویژگی خاص برخوردار است و عمیق‌ترین و اصیل‌ترین وجه فرهنگی ملت بزرگ ایران توجه به محرم است.

وی اضافه کرد: چون این جریان مردمی است، هرکسی با آداب و رسوم خودش اظهار ارادت و محبت به اهل بیت(ع) می‌کند و نام و یاد شهدای کربلای معلی را زنده و گرامی می‌دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برای ماه محرم، در سه محور فعالیت از طرف دفتر صورت می‌گیرد که اولین آن‌ها تامین و تهیه ره‌ توشه‌های محرم‌الحرام است.

وی با بیان اینکه سه ره‌توشه ماه محرم برای مبلغان تهیه شده، افزود: ره‌توشه اول با عنوان اصلی در ۱۳۶ صفحه، حول محور مباحث ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، جلوه‌های تدبیر امام حسین (ع) در روز عاشورا، راهبردهای امام سجاد (ع) در هدایت مردم و... تنظیم شده است.

روستا آزاد با اشاره به اینکه ره‌توشه دوم ویژه موضوعات خانواده است و توسط خواهران مبلغه و اساتید خواهر حوزه علمیه تهیه شده، اظهار کرد: در این ره‌توشه به موضوعاتی همچون جایگاه اجتماعی زنان در عاشورا، روش‌های آموزش حجاب، نقش معرفت و تربیت فرزندان و... پرداخته شده است.

وی بیان کرد: ره‌توشه سوم که در ۷۲ صفحه تهیه شده، ویژه مُبلّغانی است که به مناطق مرزی و مناطق مشترک بین شیعه و اهل سنت اعزام می‌شوند؛ موضوعات پرداخته شده در این ره‌توشه نیز بایسته‌های تبلیغ در مناطق مشترک، نگاهی به سیمای امام مهدی(عج) در منابع اهل سنت، تجربیات فعالیت در این مناطق و... است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اعلام کرد: این ره‌توشه‌ها به صورت فایل در سایت بلاغ بارگذاری شده و در اختیار همه مبلغان سراسر کشور قرار دارد.

وی عرصه دوم فعالیت‌های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات را برگزاری نشست‌های تبلیغی ماه محرم دانست و ابراز کرد: این نشست‌ها از اول مردادماه به مدت ۵ روز در سالن همایش‌های غدیر با محوریت «جهاد تبیین» برگزار می‌شود.

روستا آزاد با بیان اینکه محور سوم برنامه‌های این معاونت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اعزام مبلغ است، خاطر نشان کرد: تا کنون ۳ هزار حکم تبلیغ در قم صادر شده و پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۶ هزار مُبلّغ از قم و ۳ هزار مبلغ از شعبات دفتر تبلیغات اسلامی در سایر استان‌ها اعزام شوند که در کل تا ابتدای ماه محرم تعداد مبلغان به ۹ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.