معاون شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با ابتکار مهندسین فنی شرکت ، بررسی وضعیت تمام چاههای کشاورزی به صورت آنلاین امکان پذیر شده است .

چاههای کشاورزی یزد به صورت آنلاین پایش می شود

به گزارش قدس آنلاین،  جواد منصوری با بیان اینکه بیشترین آب مصرفی در بخش کشاورزی استفاده می شود اظهارداشت: ازآغاز اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در شرکت های آب منطقه ای از سال 1393 و با ابلاغ دستور العمل های 15 گانه اقدامات خوبی جهت حفاظت از منابع آب زیرزمینی و صرفه جویی در آب صورت گرفته و تاکنون 92 درصد از چاههای کشاورزی به کنتورهوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: طرح خاموشی چاههای کشاورزی به دلیل وجود محصولات مختلف و نیازهای آبی متفاوت، مورد اعتراض برخی از کشاورزان قرار گرفت و اجرای طرح تحویل حجمی که مدیریت مصرف  و زمان خاموشی چاهها در اختیار خود کشاورز قراردارد انجام شد.

منصوری تصریح کرد: برای اجرای موفق این طرح نیز برنامه هایی در حفاظت و بهره برداری انجام شد که مهمترین و کاربردی ترین آنها اجرای طرح داشبورد مدیریتی جهت رصد و پایش آنلاین اقدامات صورت گرفته می باشد و این داشبورد در استان یزد راه اندازی شده و می تواند الگویی برای شرکت های آب منطقه ای کشور باشد.

این مسئول خاطرنشان ساخت: داشبوردهای طراحی شده بطور پیوسته تحت بروزرسانی و توسعه قرار دارد و امکاناتی شامل ثبت خودکارشارژ، پایگاه داده شارژهای انجام شده، امکان گزارش گیری شارژها، وضعیت آبدهی چاه، بررسی اطلاعات داشبورد دوسویه آب و برق و حجم مصرفی و ساعت کارکرد کنتورها فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.