نفر سوم بخش مصاحبه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در ارزیابی این جشنواره گفت: آداب و رسوم زیارت و ارادت به اهل‌بیت به‌ویژه امام رضا(ع) در دیگر کشورها هم جزئی از محورهای جشنواه قرار بگیرد.

آداب و رسوم زیارت در دیگر کشورها جزو موضوعات جشنواه قرار گیرد

گفت و گوی قدس آنلاین با آزیتا ذکاء را در ادامه می خوانید

نظرتان در مورد جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) را برایمان بگویید...

آثار این دوره از جشنواره در همه بخش‌ها روند رو به رشد و ارتقا داشته است و می‌توان گفت آینده روشن و خوبی پیش‌روی این جشنواره خواهد بود. دلدادگی به حضرت رضا(ع) را می‌شد در تماشای این آثار دید که از ارادت قلبی اصحاب رسانه به این امام همام احساس می‌شد.

این جشنواره چه تأثیری در تقویت فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) دارد؟

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) برکات زیادی داشته و فضای رسانه‌ای را به سمت و سوی سیره امام مهربانی‌ها سوق داده است و در دومین سال برگزاری آن شاهد آثاری از شرکت‌کنندگان دیگر کشورهای همسایه بودیم که به مراتب در سال‌های آینده بهتر و توجه به ترویج فرهنگ رضوی بیشتر خواهد شد.

نظرتان درباره برگزاری جشنواره‌هایی از این سنخ در فضای رسانه‌ای کشور چیست؟

رسانه مهمترین ابزار برای تبیین و جاری کردن سبک زندگی رضوی در جامعه است. در حدیثی از امام هشتم(ع) داریم که ایشان فرمودند: «اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند»، بنابراین طبیعی است که با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها به دنبال این باشیم تا فرهنگ رضوی در جامعه مطرح شود و افراد با سخنان و سیره امام رئوف آشنا شوند. این انتظار نیز از جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌رود که نیروی محرک برای شناساندن سبک و سیره رضوی باشد.

پیشنهادات شما برای بهتر شدن جشنواره چیست؟

سیره و منش اخلاقی و رفتاری امام رضا(ع) خاص و بی‌نظیر بوده و متأسفانه در فضای رسانه به آن کمتر توجه شده است. پیشنهاد می‌شود یکی از محورهای جشنواره به این مقوله اختصاص داده شود. همچنین این جشنواره در دومین سال خود در گستره جهانی برگزار شد و پیشنهاده بنده این است که آداب و رسوم زیارت و ارادت به اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) در دیگر کشورها هم جزئی از محورهای جشنواه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.