تولیت آستان قدس رضوی رسالت اهالی قلم و نویسندگان را در نشر آموزه‌های اسلامی و اصلاح فرهنگی عمومی جامعه بسیار خطیر دانست.

رسالت بزرگ اهالی قلم در نشر آموزه‌های اسلامی و اصلاح فرهنگ عمومی

به گزارش قدس آنلاین به نقل آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی امروز در آئین اختتامیه جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه اسلام بامعرفت آغاز شده و در نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام(ص) وحی شد بحث خواندن، علم و دانش مطرح بوده است، اظهار کرد: قلم آن‌قدر ارزشمند است که خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند می‎خورد و کتاب را معجزه پیامبر خاتم(ص) قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه کتاب معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده که تا ابد باقی و زنده است؛ عنوان کرد: معجزه رسول اکرم(ص) ابدی است؛ حضرت عیسی(ع) اجسام مرده را زنده کرد اما معجزه پیامبر اکرم(ص) روح و روان انسان‌ها را زنده می‌کند و حیاتی ابدی و جاودانه می‌بخشد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه متأسفانه بزرگان دین و علمای شاخص که خدمات بزرگ فرهنگی داشته‌اند در میان مردم ناشناخته هستند، ابراز کرد: مشهد به‌واسطه بارگاه منور رضوی چشمه جوشان معارف و فرهنگ انسان‌ساز رضوی است و سوغات این شهر باید کسب معرفت از این امام همام باشد.
وی ابراز کرد: سوغات شهر مشهد که محل دفن عالم آل محمد و پاره تن پیامبر(ص) است و یا سوغات شهر قم که حوزه علمیه کهن و تأثیرگذار را در خود جای داده، با رویکرد فرهنگی و زیارتی این شهرها متناسب نیست و اصلاح این هویت فرهنگی بر عهده اهالی فرهنگ و قلم است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی وجود بارگاه منور رضوی را ظرفیتی عظیم برای تربیت انسان‌ها دانست و تصریح کرد: برای حیات‌بخشی به جامعه باید بین مردم و این بارگاه نورانی ارتباط برقرار کنیم.
وی گفت: فرهنگ و معارف رضوی، دریایی عمیق و گسترده از معارف حیات‌بخش و انسان‌ساز است که باید وارد بطن زندگی مردم شود، نباید حضرت رضا(ع) را به حرم مطهر محدود کرد؛ انوار نجات‌بخش و احیاگر آن حضرت باید وارد زندگی مردم شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان با بیان اینکه آستان قدس رضوی حمایت از اهالی قلم و نویسندگان متعهد را وظیفه خود می‌داند، اظهار کرد: همان‌گونه که فعالیت‌های سخت‌افزاری خروجی خود را نشان می‎دهند، در عرصه فرهنگ و نرم‌افزار نیز باید سنجشی وجود داشته باشد تا نتیجه و خروجی این جشنواره‌های خوب، مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.