رئیس‌جمهور کشورمان صبح دیروز در بیست و نهمین سفر استانی دولت مردمی، به همراه وزیران کشور، آموزش و پرورش، صمت، نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی وارد استان مرکزی شد.

صنایع استان مرکزی نماد غرور ملی

دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با ایثارگران، نخبگان و خانواده شهدا و برگزاری شورای اداری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک‌روزه دکتر رئیسی به استان مرکزی بود.
دکتر رئیسی در بازدید از شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در جمع دست‌اندرکاران این واحد تولیدی گفت: محصولاتی که در داخل کشور از جمله در هپکو ساخته می‌شود به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود زیرا صنایع مرکزی نماد غرور ملی است. وی تصریح کرد: افراد غیرمتخصص حق دخالت در هپکو را ندارند زیرا هپکو تولید قدرت می‌کند و نماد اعتماد به نفس ملی است. دولت در خدمت هر کسی است که در کشور دغدغه تولید داشته باشد. رئیسی با اشاره به مشکلات کارخانجات استان مرکزی گفت: خصوصی‌سازی ناموفق و غلط در کنار مدیریت ناصحیح عوامل اصلی مشکلات این مجتمع‌های تولیدی است. به گزارش پرزیدنت، رئیس دولت تأکید کرد: این کارخانه عظیم می‌تواند با سه برابر ظرفیت فعلی کار کند و دولت مصمم است زمینه تحقق این موضوع را فراهم کند. از دیگر رخدادهای دیگر این دور از سفرهای استانی دولت، افتتاح بزرگ‌ترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در خمین، تخصیص ۳۰ هزار میلیارد برای کشاورزان و گلخانه‌داران محلات، دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با مردم خنداب، تأکید معاونت زنان رئیس‌جمهور بر ضرورت مهارت‌آموزی و حمایت از قشر بانوان آسیب‌ دیده در بازدید از مرکز بهزیستی استان مرکزی، بازدید سرپرست وزارت تعاون از بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان ساوه، تأکید فاطمی امین؛ وزیر صمت بر ضرورت حل کمبود مسکن در شهرستان ساوه و اطلاع‌رسانی وزیر کشور از تخصیص ۱۱ هزار میلیارد اعتبار برای کمک به پروژه‌های عمرانی و نیمه‌کاره و ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات و تشکیل ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور معاونان تام‌الاختیار وزرا در نقاط مختلف استان مرکزی بخش دیگری از رخدادهای سفر یک روزه دولت به استان مرکزی بود. 

خبرنگار:  شمس‌الدین نجفی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.