سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: کاروان‌های پیاده که هر سال در دهه پایانی صفر به قصد تشرف به بارگاه رضوی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، باید از نیمه دوم ماه محرم در سامانه زائران پیاده به آدرس www.zaerin۸.ir ثبت نام کنند.

زمان ثبت‌ نام کاروان‌های زائران پیاده مشهد در آخر صفر اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضائی  اظهار کرد: عملیات ثبت نام تا پایان محرم ادامه خواهد داشت. زمان ثبت‌ نام برای مدیرانی که در سال‌های گذشته در سامانه ثبت‌ نام داشته‌اند، از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد که لازم است در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مدیران جدید کاروان‌های پیاده نیز با توجه به مدارک خواسته شده لازم است در سایت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: برای کاروان‌های جدید ظرفیت ۱۵۰ نفر در نظر گرفته شده است. مدیران کاروان‌های زیارتی ضمن بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه معاون و روحانی کاروان را نیز باید مشخص کرده و اسامی زائران را به تفکیک مرد و زن ثبت نمایند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: بر اساس ثبت‌ نام کاروان‌ها برنامه‌ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت‌رسانی در مسیر و همچنین استفاده از ظرفیت ایستگاه‌ها و محل اسکان کاروان‌ها در مشهد مشخص می‌شود. از مدیران کاروان‌های زیارتی تقاضا می‌شود در زمان ثبت‌ نام مجوز شورای هیات مذهبی و فرمانداری شهرستان خود را در سامانه بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا کاروان‌های پیاده ۲ سال از حضور در راهپیمائی دهه آخر صفر محروم بوده‌اند. از ابتدای امسال و در دهه کرامت و ولایت زائاین پیاده زیادی به مشهد مشرف شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در دهه آخر صفر حداقل ۶۰۰ هزار زائر پیاده میهمان مشهدالرضا باشند.

رضایی تاکید کرد: افزایش خدمات در ایستگاه‌های صلواتی بین راهی در دستور کار جمعیت خدمت‌گزاران قرار گرفته و با تمهیداتی که انجام شده و اعلام آمادگی خیرین هشت استان کشور ظرفیت پذیرایی و خواب ایستگاه‌های میان‌راهی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: از ستاد خدمات سفر استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی درخواست دارم جهت تامین آب شرب و غیر شرب، برق و سوخت ایستگاه‌های صلواتی بین راهی، امداد جاده‌ای و نظارت بهداشتی همانند سنوات گذشته مساعدت و همکاری کنند. به کلیه مدیران ایستگاه‌های صلواتی در ۶ محور ورودی به مشهد و ۲ محور فرعی تاکید شده خدمات خود را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حکیمه بنی زین العابدین ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام وقت بخیر من می خوام در پیاده روی از نیشابور تا مشهد برای آخر صفر ثبت نام کنم نمی دونم چی کار کنم لطفاً منو راهنمایی کنید