نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارسال نامه به دیوان محاسبات خراسان رضوی و درخواست گزارش اخذ ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن خبر داد.

 درخواست گزارش اخذ ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن از دیوان محاسبات خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و عضو ناظر شورای عالی معادن خراسان رضوی  گفت: اخیرا در نامه ای به دیوان محاسبات خراسان رضوی اعلام کردیم که بر اساس تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن و اصلاحات بعدی آن ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن بایستی به اعتبارات استان اضافه و تمام اعتبار یاد شده جهت ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه همان شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی افزود: علاوه بر آن ارقام درآمدی، ماده ۲۵ همان قانون و نیز تا یک درصد جبران زیان های زیست محیطی نیز به آن افزوده می شود.

عضو ناظر شورای عالی معادن خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از دیوان محاسبات استان درخواست کردیم تا گزارش کاملی از درصد و میزان ریالی حقوق دولتی اخذ شده از معادن به تفکیک هر معدن و شهرستان مربوطه و نیز واریز سهم ۱۵ درصد قانون فوق و هزینه کرد آن طی ۱۰ سال گذشته تهیه و در اختیار قرار گیرد.

زنگنه بیان کرد : نظر به کثرت معادن استان و محرومیت بالای شهرستان ها و نیز تاکیدات قانون برنامه ششم و قوانین بودجه ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ این گزارش از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.