در شرایطی که براساس اعلام سازمان لیگ، دیدارهای این فصل قرار است از ۲۱ مردادماه برگزار شود، مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها دیروز برگزار شد.

دربی ۹۹ هفته دوازدهم

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که براساس اعلام سازمان لیگ، دیدارهای این فصل قرار است از ۲۱ مردادماه برگزار شود، مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها دیروز برگزار شد.

ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان اسبق تیم ملی و باشگاه فولاد خوزستان و محمدرضا مهدوی مدافع اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان میهمانان ویژه این مراسم بودند.

جای خالی مشهد و شیراز

این در حالی است که پس از چند سال خراسان رضوی هیچ نماینده‌ای در این قرعه‌کشی نداشت و مردمان این استان پهناور باید به دلیل بی‌کفایتی‌های مدیران ورزشی استان، از تلویزیون تنها شاهد رقابت نمایندگان دیگر استان‌ها باشند. سقوط پرحرف و حدیث شهرخودرو موجب شد تا مشهد از سطح اول فوتبال کشور دور شود و حتی در لیگ دسته اول هم احتمالاً نماینده‌ای نداشته باشد. جای شهرخودرو و فجر سپاسی را این فصل ملوان و مس کرمان پر کردند. در توزیع جغرافیایی تیم‌ها در لیگ برتر استان‌هان کرمان و خوزستان با سه نماینده پس از تهران دارای بیشترین سهم هستند و خراسان رضوی و شیراز در کمال تأسف نماینده‌ای ندارند.

لیگ بدهکاران

حدود نیمی از باشگاه‌های لیگ برتری به دلیل شکایت‌هایی که بازیکنان و مربیان سابقشان در کمیته تعیین‌وضعیت به ثبت رساندند محکوم شده‌اند و به همین خاطر فدراسیون فوتبال اجازه ثبت قرارداد به باشگاه‌های بدهکار را نمی‌دهد.

این رویه در سال‌های گذشته نیز از سوی سازمان لیگ وجود داشته؛ اما در لحظات آخر با در اختیار گذاشتن چک تضمین در کمیته تعیین‌وضعیت یا تضامین دیگر پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه‌ها باز شده و قراردادهای جدید آن‌ها نیز به ثبت رسیده است.حالا در فاصله چند روز تا شروع لیگ جدید بار دیگر کمیته تعیین‌وضعیت برای تسویه‌حساب باشگاه‌ها با اعضای سابق خود اقدام کرده و فعلاً قصدی برای باز کردن پنجره آن‌ها و ثبت قراردادهای جدیدشان وجود ندارد.

کمیته تعیین‌وضعیت به باشگاه‌های بدهکار هشدار داده هرچه سریع‌تر درخصوص پرداخت بدهی‌های خود و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات اقدام کنند تا مشکلات بعدی نصیبشان نشود. این در حالی است که نقل‌وانتقالات روز ۳۰ مرداد به پایان می‌رسد و بازی‌ها از ۲۱ مرداد شروع می‌شود. در چنین شرایطی اگر کمیته تعیین‌وضعیت بخواهد سفت و سخت پای این موضوع بایستد، احتمالاً شاهد آن خواهیم بود که در یکی دو هفته اول لیگ باشگاه‌ها نتوانند از نفرات جدید خود استفاده کنند و این موضوع بی‌تردید یک تنش بزرگ برای فوتبال پدید خواهد آورد.

استقلال-سپاهان هفته اول

بر اساس قرعه‌کشی‌ که عصر دیروز با حضور مقامات فوتبال و سرپرستان تیم‌ها برگزار شد، دربی پایتخت در هفته دوازدهم برگزار خواهد شد. دربی دور رفت، نود و نهمین رقابت استقلال و پرسپولیس در طول تاریخ است و البته که امسال این بازی جذابیت های زیادی هم خواهد داشت.  جالب اینکه استقلال و سپاهان درهفته اول به دیدار هم می‌روند و پرسپولیس هم به مصاف ذوب‌آهن در افتتاحیه لیگ می‌رود .

برنامه هفته اول

فولاد – صنعت نفت/ نفت مسجدسلیمان - مس کرمان/ آلومینیوم – هوادار/ استقلال - سپاهان / نساجی - مس رفسنجان/ گل‌گهر – تراکتور/ ذوب‌آهن – پرسپولیس/ پیکان - ملوان

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.