آستان مقدس حرم حسینی و عباسی (علیهما السلام) از تکمیل آمادگی خود برای بزرگداشت مراسم عاشوراء خبر دادند.

حرم امام حسین علیه‌السلام آماده مراسم عاشوراء شد

به گزارش قدس آنلاین، آستان مقدس دو حرم امام حسین علیه‌السلام و حرم حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام اعلام کردند که آمادگی برای بزرگداشت مراسم عاشوراء تکمیل شده است.

بر اساس گزارش آستان مقدس امام حسین علیه‌السلام، تدابیر امنیتی شدیدی برای حفظ سلامتی زائران حرم اباعبدالله الحسین و حضرت عباس (علیهما السلام) در نظر گرفته شده است. 

هر ساله میلیون‌ها مسلمان از سرتاسر جهان برای بزرگداشت مراسم دهه نخست محرم راهی شهر کربلا در عراق می‌شوند.

این در حالی است که بلافاصله پس از پایان مراسم دهه نخست محرم، مردم جنوب عراق خود را برای پذیرایی از ده‌ها میلیون زائر که برای زیارت اربعین راهی کربلا می‌شوند، آماده می‌کنند.

مسیر این راهپیمایی از جنوبی‌ترین نقطه عراق از کنار خلیج فارس آغاز می‌شود و به تدریج با پیوستن مردم شهرها و روستاهای مختلف عراق و همچنین عاشقان اهل بیت از سرتاسر جهان، به سوی شهر مقدس کربلا ادامه پیدا می‌کند.

البته طی سالیان اخیر مسیرهای دیگری نیز از دیگر شهرهای عراق به سوی کربلا طی راهپیمایی اربعین ایجاد شده است.

تعداد دیگری از مردم عراق و سرتاسر جهان، از بغداد، پایتخت عراق راهپیمایی خود را آغاز کرده و به سوی شهر مقدس کربلا رهسپار می‌شوند. 

اوج راهپیمایی اربعین، یک هفته انتهایی به اربعین سید و سالار شهیدان است که میلیون‌ها نفر از مردم جهان از شهر نجف اشرف و پس از زیارت بارگاه امیرالمؤمنین، علی علیه السلام راهپیمایی خود را به سوی شهر کربلا آغاز می‌کنند.

هر ساله میلیون‌ها نفر از مردم ایران نیز از همانند دیگر مردم جهان خود را از سرتاسر کشورمان به عراق رسانده تا در این راهپیمایی بزرگ شرکت کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.