امام خمینی (ره) پس از شنیدن گزارش پیشروی نیروهای خودی در عملیات مرصاد، گفت: به شوشتری بگویید در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم قطعا در آن دنیا شفاعتش خواهم کرد.

 شفاعت امام خمینی (ره) از سردار شوشتری

به گزارش قدس آنلاین، پنجم مرداد ماه، سالروز آغاز عملیات مرصاد (۱۳۶۷) است. نام این عملیات با نام منافقین گره خورده است.

روزهای پایانی جنگ بود و دیگر نیروهای عراقی امیدی به پیروزی نداشتند اما منافقین که چشم دیدن پیروزی جمهوری اسلامی ایران را نداشتند با تصور شکست ایران ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۶۷/۵/۳ از خاک عراق به حرکت درآمده و پس از طی مسیر تعیین شده بعد از عبور از مرز خسروی و قصر شیرین بعد از ظهر همان روز به سر پل ذهاب رسیدند و پس از عبور از کرند به سمت اسلام‌آباد پیشروی کردند و حدود ساعت ۹:۳۰ شب به اسلام آباد رسیدند و شهر را تصرف کردند.

اما همه چیز طبق خواسته آنان پیش نرفت و نیروهای جان بر کف جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد که صبح روز چهارشنبه ۶۷/۵/۵ با رمز یا صاحب الزمان (عج) آغاز شد، از دو جبهه ‌از طرف پادگان الله‌اکبر و از منطقه جنوب اسلام‌آباد، ‌به سمت اسلام‌آباد هجوم آوردند و مناطق غربی و جنوبی شهر را تحت کنترل خود قرار دادند.

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوا نیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را که با امیدواری به پیشروی به سمت باختران، برای گرفتن تنگه چهارزبر به آن منطقه هجوم ‌آورده بودند تا پشت نوار مرزی عقب راندند و این عملیات جز شکست چیزی عاید منافقین نکرد.

عملیات مرصاد موجب گردید دشمن ضربه مرگباری از رزمندگان اسلام دریافت کند و منافقین بسیاری از نیروهای خود را از دست داد و به نوعی سازمان منافقین از هم پاشید.

پس از عملیات «مرصاد» گزارش پیشروی نیروها را برای امام خمینی(ره) خواندند، امام(ره) پس از شنیدن آن خوشحال شد و گفت: «به شوشتری بگویید در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم قطعا در آن دنیا شفاعتش خواهم کرد.»

سردار شوشتری که افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه زرین خود داشت در اکثر عملیات ها با مسئولیت های مختلف به ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت.فرماندهی لشکر ۵ قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسئولیت های این فرمانده بزرگ و شهید والامقام است.

 بعد از جنگ هم در میدان حضور داشت و در حالیکه در تدارک برگزاری همایش وحدت سران طوایف در استان سیستان و بلوچستان بود روز ۲۶مهر۱۳۸۸ در اقدامی تروریستی به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.