رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که به علت افزایش هزینه‌های تولید و جنگ اوکراین، قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی در این کشور به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

قیمت کالاهای اساسی در انگلیس به بالاترین حد در ۱۷ سال گذشته رسید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، «کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس» اعلام کرد قیمت‌ها در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها با افزایش ۴.۴ درصدی در ۱۲ ماهه اخیر به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۵ رسیده و این نشان‌دهنده افزایش جهشی قیمت‌ها در بخش مواد غذایی و حمل و نقل است.

به نوشته رویترز، بانک مرکزی انگلیس با دقت در حال ارزیابی و رصد نشانه‌هایی از چرایی تداوم تورم است تا هفته آینده تصمیم بگیرد که آیا نرخ بهره بانکی را نیم درصد افزایش دهد یا خیر؛ این میزان افزایش نرخ بهره، بیشترین افزایش از سال ۱۹۹۵ است.

«هِلن دیکنسون»، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس درباره علت افزایش جهشی قیمت مواد غذایی گفته است: افزایش قیمت‌های تولید- از قیمت خوراک دام و کودهای شیمیایی تا دسترسی سخت به محصولات در نتیجه جنگ اوکراین- همراه با قیمت‌های گزاف حمل و نقل، منجر به افزایش جهشی قیمت‌های مواد غذایی شده است.

وی همچنین افزود: قیمت‌های بالای حمل و نقل کشتی‌ها و تشدید وضعیت کرونایی در چین نیز منجر به افزایش قیمت دیگر کالاها شده است.

به نوشته رویترز، سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید گزارش داده‌اند که خرید مواد غذایی مصرف‌کنندگان کاهش یافته و داده‌های رسمی منتشرشده در هفته گذشته نیز نشان می‌دهد به استثنای مواد سوختی، حجم فروش دیگر اقلام در ماه گذشته نسبت به پارسال ۵.۹ درصد کاهش یافته است.

پس از استعفای بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، این کشور هم‌اکنون در عرصه سیاسی نیز با وضعیت پیچیده‌ای روبرو شده است.

بوریس جانسون، پس از رسوایی‌های اخیر کابینه و در نتیجه کناره‌گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او، سرانجام ۱۶ تیرماه رسماً مجبور به استعفا از مقام نخست‌وزیری شد.

با اعلام استعفای جانسون، نمایندگان حزب محافظه کار، حزب حاکم، برای انتخاب جانشین وی، پس از اعلام نامزدی ۱۱ نفر، در پنج نوبت رأی‌گیری، سرانجام به دو گزینه اصلی «ریشی سوناک»، وزیر دارایی سابق و «لیز تراس»، وزیر امور خارجه کنونی رسیدند. نخست‌وزیر آینده انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار روز ۱۴ شهریور و از بین این دو نفر و با رأی ۱۶۰ هزار عضو این حزب معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.