فرماندار طرقبه شاندیز گفت: تاکنون بیش از ۲۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهری و مناطق روستایی این شهرستان شناسایی شده است.

شناسایی ۲۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در طرقبه‌شاندیز

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ضیایی رحیمیان  افزود: بر اساس بررسی مکانها و موقعیتهای مختلف در حریم شهرهای طرقبه و شاندیز، ۱۳ هزار و ۷۸۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده است.

وی گفت: طبق برآوردها سازهای دیگری تقریبا معادل تعداد ذکر شده در مناطق روستایی و خارج حریم طرقبه شاندیز صورت گرفته است که بخشی از این سازه ها در حاشیه رودخانه ها و مناطق ییلاقی شهرستان می باشد.

فرماندار طرقبه شاندیز تصریح کرد: باغ ویلاها حدود نیمی از ساخت و سازهای فاقد مجوز در شهرستان طرقبه شاندیز را تشکیل می‌دهند.

رحیمیان اضافه کرد: در سال ۹۸ جهت برخورد و مهار ساخت و سازهای غیرمجاز در طرقبه و شاندیز ستادی برای نظارت بر ساخت وسازها ایجاد شد که با استفاده از تیم‌های گشتی و نظارتی و نظارت میدانی از تخلفات ساختمانی در مناطق مختلف این شهرستان جلوگیری می کرد.

وی با بیان اینکه حدود سه ماه است که به دلیل عدم تخصیص بودجه لازم گشتهای نظارتی یاد شده در سطح شهرستان متوقف شده است، افزود: گشتهایی که به صورت چند منظوره استفاده از منابع آبی، ساخت و سازها و انشعابهای غیر مجاز خدماتی و تعرض به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را مورد رصد قرار می‌داد.

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: فعالیت نیروهای گشتی در این طرح نظارتی نیازمند بودجه و خودروی گشت بود که الان این بودجه از حوزه نظارتی معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی تامین نمی شود و از طرف دیگر راه اندازی گشتها به شکل قبل قانونی نیست، لذا این نظارتها ادامه نیافت.

براساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این جمعیت در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۳۹ روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.