وزیر جهاد کشاورزی در حکمی تمامی امکانات وزارت جهاد کشاورزی را برای جبران خسارات کشاورزان و مدیریت بحران در مناطق سیل زده و آسیب دیده بسیج کرد.

دستور وزیر جهاد کشاورزی برای جبران خسارات کشاورزان از سیل

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از صدا و سیما، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در احکامی به سازمان‌های جهاد کشاورزی هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و یزد، روسای این سازمان‌ها را به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر در رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان و روستائیان خسارت دیده از سیل اخیر منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:
به موجب این حکم به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزیر در رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان و روستائیان خسارت دیده از سیل اخیر منصوب می‌شوید.
لازم است با تمهیدات و اقدامات موثر تمام توان و امکانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای جبران خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل زده و آسیب دیده به کار گیرید.
در ضمن باتوجه به اهمیت موضوع هرچه سریعتر نسبت به موارد زیر اقدامات لازم صورت گیرد.

۱- شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها خرید تضمینی دام و تامین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری را در اولویت قرار دهد.
۲- صندوق بیمه کشاورزی، میزان خسارات وارده به کشاورزان را بررسی و با مشارکت بانک کشاورزی نسبت به جبران خسارت‌ها اقدام نماید.
۳- سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور با مشارکت اتحادیه‌های مربوطه نسبت به خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی کشاورزان اقدام نماید.
۴- شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به کمبودهای احتمالی کالاهای اساسی (گندم، برنج، روغن و ...) آمادگی لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.