رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از اجرای طرح پایش کامل آثار تاریخی دامغان در پی بارش‌های اخیر و هشدارهای هواشناسی خبر داد.

اقدامات پیشگیرانه جهت عبور سیلاب از بناهای تاریخی دامغان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قاسمی روز یک‌شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شدت بارش‌های اخیر و جاری شدن سیل در استان‌های مختلف کشور، نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان فعالیت‌های خود را از پنجم مردادماه با موضوع پایش آثار تاریخی آغاز کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: پایش آثار تاریخی با انجام بازدید میدانی، سرکشی از ناودان‌های آثار تاریخی شهرستان و انجام اقدامات حفاظتی مورد نیاز با هدف نجات‌بخشی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به بناها، اجرایی شد.

قاسمی با اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای یگان حفاظت شهرستان در روزهای اخیر، تصریح کرد: اقدام‌های پیشگیرانه اعم از پاک‌سازی و جمع‌آوری برگ درختان از مسیر راه آب‌ها، اصلاح مسیر ناودان‌ها و جاروکشی بام برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های احتمالی در برخی بناها انجام شد.

 شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله خود، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۳۴ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا​​​​​​

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.