۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 811691

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه دارو از طریق شرکت‌های بیمه گذار در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و این آرامش در جامعه وجود داشته باشد که به هیچ عنوان ارز دارو حذف نمی‌شود و این طور نیست که بگوییم دارو آزاد می‌شود؛ چنین چیزی صحت ندارد.

به هیچ عنوان ارز دارو حذف نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس پس از پاسخ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت به سوالات نمایندگان، گفت: بحث مربوط به دارو بسیار مهم و اساسی است؛ یک غلط مصطلح درباره یارانه دارو وجود دارد که همه جا می گویند حذف ارز ترجیحی؛ این غلط‌ترین حرف ممکن است.

وی افزود: مردم عزیز ما بدانند که در حوزه یارانه دارو و کالاهای اساسی، به هیچ عنوان ظرفیت ارزی حذف نمی شود و فقط به طور مستقیم به خود افراد داده می شود؛ لذا الان یارانه دارو از طریق شرکت های بیمه‌گذار، در اختیار بیمار قرار می گیرد و این در مورد بیمارستان ها نیز صدق می کند. این مطلب را عرض کردم تا آرامش در جامعه باشد که به هیچ عنوان قیمت ارز ترجیحی دارو حذف نمی شود و قانون‌گذار و دولت، چنین برنامه ای ندارند.

رئیس مجلس با بیان اینکه ضمانت تحقق صحیح طرح دارویار، هوشمندسازی است، اظهار داشت: اگر هوشمندسازی در طرح دارویار به طور کامل انجام نشود، باعث اذیت مردم می شود و افراد فاسدی که سابقا در ارزهای دارویی منفعت می بردند، این بار از طریق ریالی منفعت خواهند برد و دارو را گران خواهند کرد. یکی از مباحثی که ما بر روی آن تأکید داشته و داریم، در تبصره هفت و بحث نسخ الکترونیکی است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.