قیمت بلیت پروازهای نجف در تعطیلات عاشورا و تاسوعا به ۱۰ میلیون تومان رسید.

شرکت‌های هواپیمایی همچنان با نرخ ارز بلیت می‌فروشند!

به گزارش قدس آنلاین، با نزدیک شدن به اربعین بسیاری از شرکت های هواپیمایی در حال برنامه ریزی برای استفاده از ایام پیک جابه جایی هستند که برخی از ایرلاین ها از این فرصت برای گرانفروشی در مسیرهای داخلی پر تردد مانند مشهد کرده اند و برخی دیگر هم در حال برنامه ریزی برای پروازهای خارجی از جمله نجف هستند.

به طوری که بررسی های میدانی حاکی از آن است که هم اکنون قیمت بلیت پروازهای نجف به ۱۰ میلیون تومان رسیده و بسیاری از مسافران در این هفته برای تردد به نجف برای رفت وبرگشت باید ۱۰ میلیون تومان هزینه کنند. این در حالی است که تمامی این پروازهای از طریق ایرلاین های داخلی انجام می شود.

قیمت سوخت در فرودگاه  نجف بیش از ۸ هزار دلار است

مقصود اسعدی، سامانی افزایش قیمت بلیت نجف را به زمان و پیک جابه جایی مسافران مربوط دانسته واعلام کرده بود که قیمت بلیت نجف متناسب با عرضه و تقاضا افزایش و یا کاهش می دهد. ممکن است برخی از سایت ها با این میزان قیمت بفروشند  چون پروازهای عتبات در اختیار چارتر کنندگان است و در مواقعی که تقاضا کاهش  یابد و مسافر نباشد  با نرخ پایین تر هم عرضه شده است.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی فرودگاه نجف در اختیار بخش خصوصی است وهزینه افزایش یافته است و هر مسافر دو ونیم تا سه میلیون هزینه فرودگاهی باید پرداخت کند و برای هواپیمای ۷۳۷ بیش از ۸ هزار دلار هزینه خدمات فرودگاهی و هواپیمایی ایرباس ۱۳ هزار دلار هزینه ارزی باید پرداخت شود. 

نرخ خدمات فرودگاهی و نرخ سوخت تاثیر گذار است و هر لیتر سوخت یک دلار ۷۰ سنت را باید شرکت هواپیمایی پرداخت کنند از سوی دیگر پروازهای که از مشهد می روند باید سوخت بزنند.

وی می گوید: هنوز برای پروازهای بلیت اربعین هیچ برنامه ریزی انجام نشده و  برای تعیین نرخ مصوب در این ایام با شرکت های هواپیمایی صحبتی نشده است؛ اما در حال حاضر بلیت های پروازهای نجف در اختیار چارتر کنندگان است و این افراد اقدام به فروش بلیت می‌کنند.

جابه جایی ۶۰ هزار مسافر از طریق هواپیما در اربعین

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود برای عملیات اربعین امسال پیش بینی شده که ۵ میلیون مسافر زائر کربلا خواهند بود؛ جلسات مفصل با حضور تمامی دستگاه ها در حال برگزاری است و تمامی مسیرهای جاده ای و اصلاح آنها در حال انجام است و ۳۰۰ هزار نفر با قطار و ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر هم از طریق هواپیما جابه جا و مابقی زائران از طریق زمینی جابه جا می شوند، بنابراین با توجه به تشدید گرما در پایانه ها وسایل سرمایشی در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی پارسال در اربعین طبق توافق با مسئول عراقی مقرر شد که ۶۰ هزار نفراز طریق بخش هوایی جابه جا شود و در آن روزها و شلوغی‌های در فرودگاه را شاهد بودیم، اما به بهترین شکل ممکن انجام شد 

قاسمی می گوید: ستاد اربعین برای برگزاری عملیات حج تشکیل شده و در اربعین فروش بلیت به صورت چارتری نداریم حتی برای افرادی که از قبل بلیت خریداری کرده باشند. نرخی که برای بلیت های اربعین در نظر گرفته ایم نرخ بلیت کنونی است. از سوی دیگر فروش بلیت دلاری ممنوع بوده و با چند ایرلاین در این زمینه برخورد صورت گرفته و به تعزیرات معرفی شده است.

حال در ایام عزاداری امام حسین(ع) و با در خواست برای افزایش سفر به مشهد و نجف  و متناسب با  افزایش درخواست ها نرخ های بلیت هم در مسیرهای داخلی مانند مشهد و برای خارجی هم مانند نجف افزایش یافته است.

شرکت های هواپیمایی اجازه افزایش قیمت بلیت مشهد را ندارند

میراکبر رضوی گفت: با توجه به فرارسیدن تعطیلات ماه محرم، هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از جمله مشهد را ندارند و تمامی ایرلاین‌ها موظف هستند متناسب با نرخ‌های تعیین شده بلیت را به مسافران بفروشند. همچنین مسافران از سایت و دفاتر خدمات مسافرتی معتبر بلیت را خریداری کنند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نظارت سختگیرانه توسط سازمان هواپیمایی بر شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستمر انجام می‌شود و مسافران در صورت مشاهده و مواجهه با گران فروشی حتما به سازمان هواپیمایی اعلام کنند.

وی درباره بلیت پروازهای نجف هم گفت: بلیت پروازهای خارجی از جمله نجف متناسب با عرضه و تقاضا ارائه می‌شود، اما برای ایام اربعین در حال برنامه ریزی جهت ارائه بلیت با نرخ مصوب به مسافران هستیم.

قیمت بلیت پروازهای نجف در عاشورا به ۱۰ میلیون تومان رسید/ قیمت هر لیتر سوخت در پروازهای نجف به ۸ هزاردلار رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.