وزیر کشور گفت: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و دو مرز تمرچین در آذربایجان غربی و باشماخ در کردستان برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین پیش بینی شده است.

استقبال از اربعین

به گزارش فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی خوبی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین آب و برق، استقرار مواکب، سایه‌بان و مه‌پاش‌ها و پیش بینی دروازه‌های خروجی و ایجاد بیمارستان انجام شده است. وی افزود: هماهنگی‌های مرزی با طرف عراقی صورت گرفته و تمامی اقدامات برای خدمات رسانی به زائران حسینی در حال انجام است.
وزیر کشور گفت: طرف عراقی از ۲۰ محرم برای پذیرش زائران اربعین اعلام آمادگی کرده است.
وی ادامه داد: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و دو مرز تمرچین در آذربایجان غربی و باشماخ در کردستان برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین پیش‌بینی شده است.
احمد وحیدی تصریح کرد: هنوز برای عبور خودروهای شخصی با طرف عراقی هماهنگی صورت نگرفته است.
خبر دیگر از فضای اربعین اینکه رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که ۲۵ هزار نفر موکب‌داران و اعضای کمیته‌ها هستند. نرخ بلیت هواپیما نیز توسط وزارت راه اعلام شد. بر این اساس از فرودگاه‌های کشور به جز مشهد به عراق، مبلغ رفت و برگشت هر نفر درمجموع ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده کسانی که فقط رفت را هوایی می‌روند، مبلغ ۳میلیون و۲۰۰هزار تومان و از مشهد هم ۴ میلیون تومان خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.