آیین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان «روایت اول» روز گذشته ۲۳ مردادماه، به همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

لایحه جامع روزنامه‌نگاری به‌ زودی تصویب می‌شود

وام ۵۰ میلیونی خرید لوازم خانگی برای خبرنگاران
به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد برپایی این مراسم را عمل نمادینی برای قدردانی و تشکر از جامعه رسانه‌ای کشور دانست و گفت: عزیزان بسیاری را در ایام کرونا از دست دادیم و یادشان را گرامی می‌داریم. در حوزه رسانه و طی یک سال گذشته تلاش کردیم آنچه مقدور بوده برای مدیریت دولت مردمی انجام دهیم. شاید مهم‌ترینش تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای به عنوان لایحه جدیدی است که در کمیسیون فرهنگی دولت مصوب شد و اکنون این طرح در هیئت دولت است. این یک گام بزرگ و در حال حاضر به تصویب کمیسیون فرهنگی دولت رسیده است. ما برای این طرح بیش از سه ماه جلسات فشرده‌ای در کمیسیون داشتیم و تلاش کردیم همه مطالبات رسانه‌ای در این لایحه بگنجد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی نیز در بخش دیگری از این مراسم‌ گفت: تقارن ۱۷ مردادماه امسال با عاشورا فرصت مغتنمی است برای یادآوری نقشی که پیامبرگونه برای انتقال پیام بر دوش ما اهالی رسانه است. اگر ما ضوابط قوی‌تری مانند اجرای ماده ۴۶ قانون مطبوعات را به اجرا گذاشتیم، برای اجرایی شدن امنیت شغلی بالاتر اهالی رسانه بود و بسته حمایتی مورد نظر رئیس‌جمهور نیز بخش دیگری از این اقدام‌هاست. این مراسم شاید نخستین بزرگداشت از جانب معاونت مطبوعاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد است که برگزار می‌شود و امیدوارم به آیینی پایدار و ماندگار در تجلیل از اهالی رسانه تبدیل شود.

همچنین در این مراسم سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت اعلام کرد کمک هزینه ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است. در بخش دیگری از این برنامه از شیرین ابوعاقله، خبرنگار شهید فلسطینی یاد و قدردانی شد و تعدادی از خبرنگاران حوزه‌های مختلف خبری نیز از تجربیات خود در سال‌های فعالیتشان گفتند.

خبرنگار: کریمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.