بیش از هزارو۷۰۰ طرح و پروژه به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که درنتیجه آن ۴۳ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

اجرای رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰سال بلاتکلیفی

علی بهادری جهرمی با اعلام این خبر به تشریح برنامه‌های دولت در نشست خبری این هفته پرداخت و گفت: علاوه بر حضور رئیس‌جمهور در بهره‌برداری از چندین طرح ملی، وزیران این هفته سفرهایی به سراسر کشور به نمایندگی از دولت خواهند داشت.

اعتبار علی‌الحساب برای رتبه‌بندی معلمان
وی در خصوص روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و برخی شایعات در مورد حذف برخی از معلمان از شمول این قانون توسط دولت هم با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان پس از ۱۰سال بلاتکلیفی و پیش از یک‌سالگی دولت سیزدهم طبق وعده رئیس‌جمهور جامه عمل پوشید، گفت: اساساً آیین‌نامه اجرایی در چارچوب قانون تدوین می‌شود و امکان خروج از محدوده قانون را ندارد و ایرادات مجلس هم به آیین‌نامه اصلاح‌شده و با اجرای رتبه‌بندی سازمان برنامه بودجه مبلغی را علی‌الحساب برای اجرای سریع‌تر رتبه‌بندی معلمان در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده است.
بهادری درباره تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری هم بابیان اینکه سازمان اداری و استخدامی، پیشنهادی در این رابطه داده است و جلساتی با سازمان برنامه‌وبودجه نیز برای تأمین اعتبار برگزار کردند، گفت: این بسته با تمرکز بر کسانی که دریافتی پایین‌تری دارند در حال نهایی شدن است و طی ماه آتی پیش‌بینی می‌کنیم شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

نیمی از تولید خودرو به طرح جوانی جمعیت تخصیص‌ یافته است
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره تأخیر خودروسازان در تحویل خودرو به مادران در طرح جوانی جمعیت و فرزند آوری همچنین تخلف برخی بانک‌ها در سخت‌گیری برای اعطای وام فرزند آوری با دریافت تضمین‌های زیاد و سخت‌گیرانه هم اظهار کرد: پس از تصویب قانون و راه‌اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نیمی از عرضه خودرو یعنی معادل ۲۳۳هزار دستگاه به این طرح اختصاص پیداکرده است که منطبق با تعهد قانونی است، اما هنوز برخی از مادران منابع و آورده خود را تکمیل نکرده‌اند.
وی درباره سخت‌گیری و گرفتن تضمین فراتر ازآنچه در آیین‌نامه وام فرزند آوری آمده هم با یادآوری اینکه در سال ۱۴۰۰ افزون ‌بر۹ هزار و ۹۲۳ وام به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال تخصیص داده‌شده، تصریح کرد: اگر در شعبه‌ای و بانکی از بخشنامه‌های بانک مرکزی تخلفی صورت می‌گیرد و بانکی در اعطای وام فرزندآوری مقاومت دارد و فراتر از قانون عمل می‌کند، مرجع اعلام شکایت دربند سوم بخشنامه مذکور اعلام‌شده و مردم می‌توانند به‌صورت اینترنتی هم شکایت خود را به بانک مرکزی اعلام کنند. وی تأکید کرد: دولت بر اصلاح نظام بانکی مصمم است و با جدیت این مسیر را پیش می‌برد. از مردم هم کمک می خواهیم تخلفات و کوتاهی‌ها را گزارش کنند.

خبرنگار: خلیل‌خانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.