۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
کد خبر: 813948

تهران یکی از شهرهای ایران است که به دلیل امکانات و خدماتی که در بافت شهر دیده می‌شود مانند خطوط مترو، آسمان‌خراش‌های چندین طبقه، خیابان‌ها و اتوبان‌های بزرگ و غیره می‌توان به آن لقب به‌روزترین و پیشرفته‌ترین شهر ایران را نسبت داد.

رزرو آنلاین اقامتگاه ارزان در تهران

در مقابل این تغییرات و پیشرفت، بسیاری از محله‌های قدیمی تهران بدون اینکه تغییری در بافت آن‌ها ایجاد شود به‌عنوان محلی برای مرور خاطرات گذشته باقی‌مانده‌اند.

قیمت مسافرخانه در تهران و محله‌های قدیمی آن مناسب‌تر از سایر مناطق تهران و هتل‌های لوکس آن‌ها است.

همچنین هتل‌ های ارزان تهران در محله‌های قدیمی تهران به‌راحتی پیدا می‌شوند.

اگر شما هم می‌خواهید با سفر به تهران با تاریخ و آداب‌ورسوم این شهر آشنا شوید، توصیه می‌شود اقدام به رزرو آنلاین اتاق از طریق اسنپ روم در محله‌های قدیم تهران کنید. محله‌های قدیمی تهران نقش دفترچه خاطرات یا شناسنامه شهر را برعهده دارند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

خیابان ۳۰ تیر

یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران ۳۰ تیر نام دارد که در منطقه ۱۲ تهران کنونی قرار دارد. نام این خیابان به‌خاطر قیامی که در ۳۰ تیر ۱۳۳۱ در این محله اتفاق افتاده بود، انتخاب شده است.

این خیابان سنگ‌فرش شده و شما می‌توانید با پیاده‌روی در آن نه‌تنها با تاریخ و سنت تهران آشنا شوید، بلکه طعم غذاهای ایرانی‌الاصل رستوران‌های سیار آن را نیز بچشید.

در این خیابان آثار تاریخی بسیاری همچون موزه علوم و فنون، موزه ملی ایران، کلیسای انجیلی پطس مقدس، آتشکده زرتشتی آدریان و غیره وجود دارد که می‌توانید با اقامت در هتل‌های ارزان تهران با این منطقه بیشتر آشنا شوید.

محله ده ونک

اگر به‌غیراز فیلم‌های قدیمی به دنبال دیدن بافت قدیمی شهر یا کوچه‌های تنگ و باریک با ساختمان‌های کاهگلی و درهای چوبی هستید، ده ونک بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این محله اکنون در میان دو بزرگراه نیایش و همت قرار دارد و تجلی تقابل مدرنیته و سنت است.

رزرو آنلاین اقامتگاه ارزان در تهران

در این محله اماکن تاریخی بسیاری مانند بوستان باغ ایرانی، زورخانه ونک، آرامگاه قاضی الصابر، کلیسای ارامنه سنت میناس و قبریتانی با چند صدسال قدمت وجود دارد که بی‌شک از زیبایی‌های این محله به شمار می‌آیند.

خیابان ناصر خسرو

یکی دیگر از محله‌های قدیمی تهران که در روزگاران گذشته قسمتی از ارگ پادشاهی ناصرالدین‌شاه قاجار بود. این محله در ۱۲۸۵ به دستور ناصرالدین‌شاه، ناصریه نام‌گذاری شده بود و به‌مرورزمان به ناصرخسرو تغییر کرد.

بازسازی‌های بسیاری در این محله صورت‌گرفته است و اکنون ساختمان‌های قدیمی آن وضعیت بهتری نسبت به سایر محله‌ها دارند.

اماکنی همانند میدان توپخانه، مدرسه دارالفنون سرای روشن و شمس‌العماره در ناصرخسرو وجود دارند و شما می‌توانید برای دیدن این اماکن در این قسمت از شهر اقامت کنید.

برای آگاهی از قیمت مسافرخانه در تهران از طریق اسنپ روم اقدام کنید و بهترین و مناسب‌ترین مکان را برگزینید.

خیابان شمیران

شمیران یا شمرون یکی از محلات قدیمی و تاریخی تهران شناخته شده است. شمیران شمالی‌ترین منطقه تهران است که درگذشته به‌عنوان تفرجگاه تابستانی و ییلاقی بسیاری از پادشاهان به شمار می‌رفت؛ بنابراین در این محله کاخ‌ها و ساختمان‌های تاریخی مجلل بسیاری مشاهده می‌کنید.

علاوه بر ساختمان‌های قدیمی، خیابان سرتاسر پوشیده از چنارهای تنومند، یکی دیگر از زیبایی‌های این شهر به شمار می‌رود. اگر شما هم می‌خواهید مانند پادشاهان گذشته تابستانی سرد و خنک در تهران تجربه کنید، اقدام به رزرو اقامتگاه تهران به‌وسیله اسنپ روم در این منطقه کنید.

کوچه برلن

شاید تصور دیدن جمعه بازار و بازار دست‌فروشان در شهر پیشرفته‌ای مانند تهران کمی دور از واقعیت باشد. درحالی‌که کوچه برلن به‌عنوان محل جمعه بازار قدیمی تهران شناخته می‌شود.

در این جمعه بازار که به اسم پارکینگ پروانه نیز معروف است تمامی کالاهای ضروری و تزئینی و غیره پیدا می‌شود. تنها کافی است در سفر خود در این منطقه ساکن شوید تا از زیبایی‌ها و بافت سنتی آن لذت ببرید.

خیابان تجریش

رزرو آنلاین اقامتگاه ارزان در تهران

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های تهران، تجریش نام دارد، در این خیابان اماکن دیدنی مختلفی مانند امامزاده صالح، کاخ سعدآباد و بازار تجریش قرار دارد که از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌آید.

شما می‌توانید برای دیدن آثار تاریخی موجود در این منطقه اقدام به رزرو هتل‌های ارزان تهران در منطقه تجریش کرده و از زیبایی‌های آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با چند مورد از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های تهران آشنا شدید، اگر علاقه‌مند به تاریخ تهران قدیم هستید سعی بر رزرو آنلاین اتاق از این سایت یا اپلیکیشن کنید.

اسنپ روم بهترین و مطمئن‌ترین اپلیکیشن و سایت برای رزروهای آنلاین اقامتگاه است که دارای مزایا و امکانات بسیاری است. از مزایای استفاده از این نرم‌افزار می‌توان به پراکندگی اقامتگاه‌ها در کل شهر، تنوع قیمت مسافرخانه در تهران، نظافت اتاق‌ها و رزرو کنسلی بدون هزینه اشاره کرد.

همچنین این مجموعه دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته است که در ۷ روز هفته در خدمت شما هستند، در صورت داشتن سؤال با پشتیبانان این مجموعه در ارتباط باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.