فرماندار تایباد گفت: امسال پیش‌بینی می شود بالغ ۱۲۰ هزار نفر از زائران افغانستانی امام حسین(ع) از طریق مرز دوغارون وارد کشور شوند.

 پیش‌بینی ورود بیش از ۱۲۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دونده فرماندار شهرستان تایباد در جلسه ویژه ستاد اربعین که در پایانه مرزی دوغارون برگزار شد، گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۲۰ هزار زائران افغانستانی از طریق مرز دوغارون جهت عزیمت به عتبات عالیات عراق و شرکت در اجتماع بزرگ اربعین وارد ایران می شوند.

وی تاکید کرد: زائران افغانستانی اربعین که جهت عزیمت به عراق قصد ورود به جمهوری اسلامی ایران را دارند، باید واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

فرماندار تایباد افزود: همچنین زائران افغانستانی در ابتدای ورود به ایران در اولین مرکز بهداشتی در مرز دوغارون مورد پایش سلامتی از لحاظ مبتلانبودن به بیماری های مختلف قرار می گیرند.

دونده بیان کرد: امسال ۲ موکب محمد رسول الله(ص) و امام رضا(ع) در محل های نقطه صفر مرزی و پس از ورودی گذرنامه در مرز دوغارون برپا خواهند شد که موکب امام رضا(ع) ظرفیت پذیرش روزانه بیش از پنج هزار زائر را دارد.

وی تصریح کرد: مسیر پیمایش زائران از نقطه صفر تا موکب ها فنس‌کشی می شود و همچنین در ۱۱ نقطه در طول مسیر راهنمای زائران در اختیار آنها قرار می گیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار به مشهد و ۶ دستگاه خودروی وانت برای حمل بار و اثاثیه در مرز دوغارون مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.