فرمانده پلیس‌ راه کاشمر گفت: محور کاشمر به شادمهر به دلیل اجرایی نشدن باند دوم، بازگشایی نشدن زیرگذرها و به خصوص اجرای میدان غیر استاندارد همچنان حادثه‌خیز است.

محور کاشمر به شادمهر همچنان حادثه‌خیز/زیرگذرهایی که با صرف هزاران میلیارد تومان کارآیی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سرگرد مهدی افتاده اظهار کرد: میدانی که در محور کاشمر به شادمهر در حال احداث است، کاملا غیر استاندارد است. بارها گفته‌ایم که این میدان باید حذف شود. در واقع به دلیل قوس تندی که در این جاده بزرگراهی به خاطر احداث میدان مزبور ایجاد شده، وسیله نقلیه‌ای که با سرعت مجاز ۹۵ کیلومتر حرکت می‌کند، به یک‌باره باید سرعت خود را به ۳۰ کیلومتر در دور میدان کاهش دهد که همین موضوع خطرات و مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه این میدان نه‌تنها ایمن‌سازی نشده بلکه هیچ روشنایی هم ندارد، عنوان کرد: از نظر کارشناسان پلیس‌ راه این میدان هیچ کارایی ندارد و از همین رو درخواست حذف آن را داشته‌ایم اما اداره کل راه و شهرسازی استان توجیهات خاص خود را دارد. حداقل درخواست ما این است که لااقل این میدان ایمن‌سازی شود.

فرمانده پلیس‌ راه کاشمر بیان کرد: متاسفانه بیشترین تصادفات دی ماه سال گذشته در قوس همین میدان رخ داد. در اردیبهشت‌ امسال هم بر اثر تصادف یک فوتی در همین محل داشتیم.

وی با اشاره به اینکه هر چند اقداماتی در این میدان برای ایمن‌سازی شده اما این اقدامات رضایت‌بخش نیست، تصریح کرد: در تصادفی که اردیبهشت‌ ماه امسال در قوس این میدان اتفاق افتاد و منجر به فوت یک نفر شد، ۵۰ درصد از علت بروز این حادث اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی شناخته شد.

افتاده عنوان کرد: با تامین روشنایی، نصب علائم و چراغ چشمک‌زن می‌توان تا حدودی مشکلات این نقطه حادثه‌خیز را رفع کرد.

پلیس‌ راه جلوی ادامه احداث میدان محور کاشمر به شادمهر را گرفته است

وی تصریح کرد: اگرچه نیروهای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حال احداث قوس باند جنوبی میدان بودند اما با احداث آن مخالفت و اعلام کرده‌ایم تا زمانی که روشنایی مورد نیاز فراهم نشود، اجازه ادامه کار را نخواهیم داد.

فرمانده پلیس‌ راه کاشمر گفت: میدانی که در حال احداث است، از نظر ما اصلا استاندارد نیست و نقص هندسی دارد؛ هر چند باید از ۶۰۰ متر قبل‌تر با نصب علائم مورد نیاز اقدام به آرام‌سازی مسیر منتهی به این میدان کرد اما کاری برای این منظور صورت نگرفته و فقط در ورودی میدان آرام‌سازی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: قسمتی از این محور که دوطرفه شده، بزرگراه محسوب می‌شود و عملا بر اساس استانداردها نمی‌توان در آن میدان احداث کرد مگر اینکه ایمن‌سازی و آرام‌سازی از چند متر قبل‌تر انجام شود. پلیس‌ راه از همان ابتدا مخالف احداث میدان در این محل بوده و همچنان بر جمع‌آوری آن تاکید دارد.

افتاده با بیان اینکه نمی‌دانیم برچه اساسی اداره کل راه و شهرسازی استان می‌خواهد این میدان را احداث کند، خاطرنشان کرد: این میدان هیچ کارایی ندارد. اگر هم برای کمربندی بوده با برای تعریضی است که در بلوار معلم صورت می‌گیرد، باید توجه داشت که موضوع احداث کمربندی منتفی شده و در حال حاضر مسافران به داخل شهر هدایت می‌شوند.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی می‌تواند به جای احداث میدان اقدام به بازگشایی زیرگذرها کند. در حال حاضر علی‌رغم اینکه سه زیرگذر در تقاطع فرگ، رزق‌آباد و چاه‌موتور اسماعیلی احداث شده ولی هنوز ایندزیرگذرها بازگشایی نشده است.

فرمانده پلیس‌ راه کاشمر بیان کرد: در واقع با وجود میلیاردها تومان هزینه برای احداث این زیرگذرها اما براساس آنچه اطلاعات موجود به دلیل عدم تملک زمین و عبور فیبر نوری از این زیرگذرها، امکان افتتاح زیرگذرهای مذکور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تا وقتی این زیرگذرها به طور استاندارد بازگشایی نشود، عملا این مستحدثات هیچ‌گونه کارایی نخواهد داشت، افزود: لازم است هر چه زودتر اقدامات لازم برای تعیین تکلیف موضوع زیرگذرهای محور کاشمر به شادمهر از سوی متولیان صورت گیرد.

افتاده با اشاره به اینکه تنها نقطه حادثه‌خیز حوزه استحفاظی پلیس‌ راه کاشمر در محور کاشمر به شادمهر همین میدان و ورودی شهر است، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد تصادفات منطقه در محور شادمهر به کاشمر اتفاق می‌افتد.

وی به حادثه‌خیز بودن ورودی شهر کاشمر از مسیر شادمهر نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون چندین تصادف در تقاطع پوشش راه داشته‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.