پس از رسوایی شرکت صهیونیستی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس، رسانه‌های عبری از استعفای مدیر و تعدیل ۱۰۰ کارمند آن خبر دادند.

استعفای مدیر شرکت اسرائیلی سازنده «پگاسوس»

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام مسئول در شرکت صهیونیستی «NSO»، تولیدکننده جاسوس‌افزار «پگاسوس» از استعفای «شالِو هولیو» (Shalev Hulio)، مدیر این شرکت و برکناری ۱۰۰ کارمند آن در چارچوب بازسازی ساختار شرکت و سازماندهی مجدد آن، خبر داد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای که در رسانه‌های صهیونیستی از جمله «تایمز» اسرائیل منتشر شد، اعلام کرد که هولیو یکی از موسسان شرکت NSO از سمت خود کناره گیری می‌کند، «یارون شوهات»مدیر عملیاتی این شرکت، به طور موقت جای او را می‌گیرد و روند بازسازی را هدایت می‌کند.

در بیانیه مذکور آمده است: «این تجدید ساختار، شامل تمام جنبه‌های کسب‌وکار این شرکت، از جمله گسترش فعالیت‌ آن با تمرکز بر کشورهای عضو ناتو، برای اطمینان از اینکه (NSO) به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو اطلاعات الکترونیکی با فناوری پیشرفته در جهان باقی می‌ماند، خواهد بود».

این روزنامه به نقل از یک مقام مسئول در شرکت جنجالی NSO که خواست نامش فاش نشود، نوشت: ۱۰۰ کارمند و به عبارت دیگر نزدیک به ۱۳ درصد از نیروی انسانی شرکت مذکور نیز در چارچوب بازسازی ساختار آن، برکنار خواهند شد.

«پگاسوس» جاسوس‌افزار تولید شرکت «NSO» به نهادهای امنیتی جهان اجازه می‌دهد که همه رمزهای گوشی‌های هوشمند را دور بزنند و اطلاعات آن‌ها را به دست بیاورند. به این ترتیب حکومت‌های دیکتاتوری می‌توانند با استفاده از آن مخالفان خود را سرکوب کنند و دست به رفتارهای ضد انسانی بزنند، نظیر آنچه درباره قتل «جمال خاشقجی» مطرح شده که گفته می شود در آن از برنامه پگاسوس استفاده شده است.

شرکت «ان اس او» در شهر هرتزل اسرائیل به صورت کاملا محرمانه فعالیت می‌کرد، اما هولیو پس از رسوایی پگاسوس و پس از اتهامات وارده به او درباره فروش این بدافزار به طرف‌های مختلف و تحریم شدن شرکت از سوی دولت آمریکا، مجبور شد از پرده بیرون بیاید.

از سال ۲۰۲۱، چندین رسانه بین‌المللی گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد بدافزار «پگاسوس» تولید شده توسط این شرکت توسط بسیاری از کشورها برای جاسوسی از مخالفان، روزنامه‌نگاران، فعالان اجتماعی و سیاستمداران در سراسر جهان استفاده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.