رئیس پلیس راهور گفت: اخیرا تصادفی بین دو خودرو پژو رخ داد که ۹ نفر در این دو خودرو کامل سوختند مگر در این خودروها تی ان تی قرار داشت؟

سردار هادیانفر: مگر در خودروها تی ان تی قرار دارد؟!

به گزارش قدس انلاین، سردار سید کمال هادیانفر گفت: صنعت خودرویی ما مناسب و ایمن نیست. اگر صنعت خودروسازی کشور را با ۴ خودرو ساز دنیا در حوزه زیبایی، ایمنی، کیفیت و ابزار خودرو مقایسه کنیم خودروسازهای داخلی کدام یک را دارند؟ بنابراین صنعت خودروسازی کشور مناسب نیست و خودروساز ها در این بخش نا ایمن هستند.

به گفته رئیس پلیس راهور در حوزه قوانین و مقررات هیچ یک از این قوانین بازدارنده نیست که باید در این بخش اقدامات مناسبی صورت بگیرد.

وی می گوید: سالانه ۳۰۰ هزار مجروح در تصادفات و ۱۷ هزار کشته داریم که ۵۰۴ میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم دارد. بنابراین اگر در این حوزه دولت کمک کند مانند سودی است که به کشور باز می گردد.

هادیانفر درباره اربعین گفت: بیشترین تصادفات در این بخش مربوط به نداشتن راه های جدا شونده، خستگی و خواب آلودگی بوده است. امسال بیش از ۲ میلیون نفر تاکنون برای اربعین ثبت نام کرده اند که پیش بینی شده که امسال ۹ روز قبل از اربعین این سفرها شروع می شود. بنابراین باید مدیریت زمان داشته باشیم. ۳ مرز مهران، چذابه و شلمچه بیشترین تردد را خواهد داشت که ۶۵ درصد آن از مرز مهران خواهد بود.

وی گفت: در شهریور بیشترین تصادفات را خواهیم داشت و از ۱۵ شهریور سفرهای پایانی مردم شروع می شود و بیشترین مسیرهای پر تردد هم برای خراسان رضوی، گیلان و مازندران خواهد بود.

هادیانفر گفت: امروز ۵۴ میلیون نفر گواهینامه دارند و بیش از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه در معابر و جاده‌ها تردد می‌کنند. سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه و موتورسیکلت به این تعداد ۳۸ میلیون خودرو اضافه می‌شود. هم اکنون شاهد آن هستیم که در شهرها به جای آنکه ترافیک روان داشته باشیم با انسداد مسیر مواجه هستیم. همچنین برخی از خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ شده است و این موضوع را در جاده‌ها هم شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور گفت: باید بپذیریم هنوز نقاط حادثه‌خیز و پرخطر در کشور وجود دارد و بودجه‌ای که برای کاهش جان‌باختگان در کشور هزینه می‌شود اتلاف هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی ابراز کرد: طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی برای رفع نقاط حادثه خیز ۵ هزار میلیارد تومان نیاز هست؛ اما دستگاه‌های مربوط این بودجه را اختصاص نمی‌دهند، بنابراین ما اراده انجام کار را داریم اما منابع کافی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.