مدیر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تشریح علت کمبود برخی از اقلام دارویی در استان، گفت: کمبود سرم و برخی از داروها کشوری است.

علت کمبود دارویی در گلستان/ ممنوعیت فروش بدون نسخه سرم و آنتی‌بیوتیک‌ تزریقی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر کاوه دماوندی‌کمالی با گرامیداشت روز داروسازی گفت: روز داروسازی فرصت مغتنمی برای قدردانی از زحمات داروسازان است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در خط مقدم خدمات دارویی قرار دارند و با تلاش و همتی مضاعف به بیماران به ویژه مبتلایان به کرونا خدمات ارائه کردند.

وی به کمبود برخی از اقلام دارویی در سطح استان گلستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در حوزه سرم ها و آنتی بیوتیک های تزریقی در استان کمبود وجود دارد که این کمبودها کشوری است و مربوط به استان گلستان نیست.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر دیگر مراجعه فردی و فروش بدون نسخه سرم‌ها و آنتی بیوتیک های تزریقی در داروخانه های استان وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به وجود کمبودهای دارویی در برخی از اقلام توزیع آنتی بیوتیک های تزریقی کنترل‌شده‌تر شده و با اولویت تأمین بیمارستان ها و پوشش داروخانه ها توزیع می شود.

دماوندی‌کمالی از نظارت مستمر داروخانه های سطح استان گلستان خبر داد و ابراز داشت: با اجرای طرح «دارویار» نظارت ها از داروخانه های سطح استان گلستان افزایش پیدا کرده تا در صورت وجود مشکل اقدامات لازم انجام شود.

کارگروه تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در گلستان آغاز به کار کرد

وی متذکر شد: با اجرای طرح دارویار و تغییر سیاست ارزی دارو و ملزومات مصرفی و افزایش قیمت دارو، کارگروه تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز به کار کرد و نظارت ها به صورت مستمر در حال انجام است.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم گلستان خواست هر گونه شکایت و انتقادات در حوزه دارویی را از طریق سامانه ۱۹۰ و یا با شماره ۳۱۹۳۲۵۳۶ به معاونت غذا و دارو منعکس کنند و تأکید کرد: همچنین کسانی که در تأمین دارو مشکل دارند برای هدایت به نزدیک ترین داروخانه محل سکونت خود می توانند با شماره ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

دماوندی‌کمالی به اتخاذ تدابیر ویژه برای تأمین داروهای بیمارن خاص اشاره کرد و گفت: برای این منظور داروخانه های معین در سطح استان وجود دارد که نسبت به ارائه داروهای شیمی درمانی و خاص اقدامی می کنند، این داروخانه ها به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان وجود دارد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.