رئیس سازمان حج و زیارت، بر ضرورت صیانت از حقوق زائران در موضوع بیمه اربعین حسینی تاکید کرد.

ضرورت صیانت از بیمه زائران اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی در دومین جلسه ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت ضمن استماع گزارش‌ها و صحبت‌های رئیس ستاد اربعین سازمان و اعضای ستاد اظهار کرد: سازمان حج و زیارت وظیفه کمیته ثبت نام و اعزام را در ستاد مرکزی اربعین حسینی عهده دار است و خوشبختانه در زمینه اقدامات مربوط به زائران عملکرد مطلوبی را در میان کمیته داشته است.

وی افزود: باید تجارب ارزشمند سازمان حج و زیارت در موضوعات مرتبط با اعزام زائران به اعتاب مقدسه و حج، در اربعین هم مورد توجه قرار گیرد؛ سازمان در موضوع حمل و نقل در ایام حج عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته است که این اقدام یا سایر برنامه ریزی ها و اقدامات می‌تواند در این موسم نیز به کار گرفته شود که فواید بیشماری را به جهت افزایش رضایتمندی زائران به دنبال دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه موضوع ثبت نام و اعزام، نظارت بر بیمه و امداد و راهنمایی گمشدگان در اربعین نیز با سازمان حج و زیارت می‌باشد گفت: موضوع بیمه نیز جزو ضروریات است و باید هرچه سریع‌تر نهایی شود و نظارت کافی صورت گیرد چراکه باید حقوق زائران را صیانت کنیم.

حسینی همچنین به نرم افزار موبایلی زیارت و کاربردهای متنوع آن برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: این نرم افزار که از سوی دست اندرکاران ذی ربط در سازمان تهیه شده می‌تواند به زائران اربعین در زمینه‌های مختلف کمک نماید.

وی افزود: در موضوع امداد و راهنمایی گمشدگان نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از دغدغه‌های زائرانی که مسیر یا وسایل خود را گم می‌کنند کاسته شود و با آرامش خاطر به مسیر خود ادامه دهند.

در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانسی با مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عراق، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی و مازندران به عنوان اعضای ستاد برگزار شد، رئیس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در یک هفته اخیر ارائه کرد.

سفر اخیر رئیس، دبیر و اعضای ستاد به عراق و بازدید از مرزهای زمینی مهران و خسروی، بررسی شرایط مرزها و تردد زائران، نحوه ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، بررسی شرایط برای خدمت رسانی در حوزه امداد و راهنمایی گمشدگان، بررسی شرایط چگونگی بازگرداندن کالاهای یافت شده زائران، دیدار با نماینده بیمه، چگونگی خدمات پزشکی و.... از جمله مواردی بود که در ابتدای نشست مورد اهتمام قرار گرفت.

گزارش دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان و تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به زائران نیز در ادامه این جلسه مورد توجه قرار گرفت.

ارائه اقدامات صورت گرفته در حوزه امداد و راهنمایی گمشدگان و اشیا یافت شده و همکاری دو جانبه با بیمه سامان، روند خدمات رسانی موکب ها در مبادی مرزی، شرایط خدمات تردد در دو سوی مرزها و…، نیز در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.

راه اندازی موکب سازمان حج و زیارت در فرودگاه امام (ره) و همچنین مرز مهران و همچنین طبخ و توزیع غذا با همکاری آستان قدس رضوی در حسینیه شهدای منا برای مواکب و زائران نیز ازجمله اقداماتی بود که در این جلسه بدان اشاره شد.

گزارش از نرم افزار موبایلی زیارت و امکانات آن و آخرین بروز رسانی نرم افزار نیز از دیگر جزئیاتی بود که از سوی مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان به آن اشاره گردید.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در پایان از خدمات ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت قدردانی کرد و بر همکاری و مساعدت همه بخش‌ها برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.