۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 815461

اگر زبان انگلیسی زبان مادری‌تان نیست و قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشورهای انگلیسی‌زبان را دارید، باید در آزمون آیلتس شرکت کنید. آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی شما است. سالانه افراد زیادی در این آزمون شرکت می‌کنند و برای کسب نمره بالا تلاش می کنند.

چگونه در آزمون آیلتس خوب عمل کنیم؟

در آزمون آیلتس چهار مهارت زبانی‌تان یعنی Listening, Speaking, Writing و Reading مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. کسب نمره بالا و قابل قبول در آزمون آیلتس نیازمند تمرین و تلاش فراوان است. برای این که این تلاش و تمرین ثمربخش باشد باید به نکاتی توجه کنید. در ادامه شما را با این تکنیک‌ها و نکته‌ها آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نکاتی برای آمادگی آزمون آیلتس

فرمت و قوانین آزمون آیلتس تا حدودی با سایر آزمون‌ها متفاوت است. بنابراین در ادامه به نکات و توصیه‌هایی می‌پردازیم که به شما در آمادگی بیشتر و رسیدن به نمره بالاتر کمک شایانی می‌کند.

نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید

شناسایی نقاط ضعف و قوت یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید برای آزمون آیلتس بردارید. برای آشنا شدن با نقاط قوت و ضعف خود می‌توانید در آزمون‌های تعیین سطح شرکت کنید. اغلب موسساتی که به ارائه کلاس آیلتس می‌پردازند، خدمات تعیین سطح را نیز ارائه می‌دهند.

بخش دیگری از نقاط قوت و ضعف شما هنگام یادگیری زبان مشخص می‌شود. برای مثال ممکن است مهارت‌تان در بخش اسپیکینگ بیشتر از بخش رایتینگ باشد. روی نقاط ضعف خود کار کنید تا مطمئن شوید روی نمره کل شما تاثیر منفی نمی‌گذارند.

برنامه مطالعاتی داشته باشید

قبل از شروع مطالعه برای آزمون آیلتس حتما برنامه‌ریزی کنید! تدوین برنامه‌ای دقیق برای آمادگی آزمون آیلتس باعث افزایش سرعت، تمرکز و کیفیت مطالعه‌تان می شود.

طبق نقاط قوت و ضعف‌تان برنامه‌ای را تدوین کنید. زمان بیشتری را بر روی نقاط ضعف خود بگذارید تا آن‌ها را نقطه قوت تبدیل کنید. با این وجود نقاط قوت خود را فراموش نکنید! توجه داشته باشید که بی‌توجهی به نقاط قوت، می‌تواند آن‌ها به نقطه ضعف تبدیل کند.

از منابع مفید استفاده کنید

در موتورهای جست و جو سرچ کنید:«منابع آیلتس». با دنیایی از کتاب‌ها و منابع مختلف روبه‌رو خواهید شد! بی‌شک مطالعه تمام این منابع ممکن نیست. بسیاری از مدرسان آیلتس توصیه می‌کنند که برای آیلتس از منابع پراکنده استفاده نکنید و از یک منبع مشخص استفاده کنید.

بسیاری از آموزشگاه‌ها و موسسات تدریس آیلتس، از یک منبع مشخص برای آزمون آیلتس استفاده می‌کنند. موسسات با تجربه چندین ساله خود در زمینه آموزش، بهترین منابع را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تا زمانی که احساس اطمینان کنید، تمرین کردن را رها نکنید!

تمرین زیاد، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. سعی کنید زندگی خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید تا در اوقات فراغت‌تان نیز درگیر یادگیری زبان انگلیسی باشید. برخی از کارهای زیر به شما در این مسیر کمک می‌کند:

  • برای بخش شنیداری (Speaking) دوستی را پیدا کنید تا انگلیسی صحبت کردن را با او تمرین کنید.

  • مجلات و مقالات انگلیسی بخوانید و سعی کنید تکنیک‌های ریدینگ را روی آن اجرا کنید.

  • اخبار را به زبان انگلیسی بشنوید، فیلم‌های انگلیسی‌زبان ببینید و موسیقی‌های‌تان را به این زبان گوش دهید.

  • کارهای روزانه‌تان را به انگلیسی بنویسید. همچنین در انتهای هر روز، درباره اتفاق‌های روزانه‌تان بنویسید.

تحت فشار زمان تمرین کنید

خود را محدود به زمان کنید‍! درست مانند روز امتحان، خود را در یک بازه زمانی ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای آزمایش کنید. این کار شما را برای روز آزمون آماده می‌کند. هر چه بیشتر تحت فشار زمان تمرین کنید، بهتر می‌توانید زمان خود را مدیریت کنید در نتیجه نتیجه بهتری را در روز آزمون رقم می‌زنید.

وب‌سایت رسمی آیلتس را بررسی کنید

وب‌سایت رسمی آیلتس بهترین منبع اطلاعات برای داوطلبان آیلتس است. می‌توانید قوانین و مقررات آزمون و فرمت آن را بخوانید و نکات و مطالب مفید آزمون آیلتس مانند کتاب‌ها، تست‌ها و فیلم‌ها را بیابید.

نکاتی برای روز آزمون آیلتس

بسیاری از داوطلبان اهمیت روز آزمون آیلتس را فراموش می‌کنند. همان اندازه که تمرین و تلاش شما برای آموزش آیلتس اهمیت دارد، روز آزمون نیز دارای اهمیت است. شما باید در این روز نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترینِ خودتان باشید.

خواب کافی داشته باشید

اطمینان داشته باشید که شب قبل از آزمون استراحت کافی خواهید داشت. خستگی به طور مسقیم روی توانایی‌های شما اثر بگذارد و تمرکزتان را کاهش می‌دهد. به همین جهت حتما خواب کاملی (۶ الی ۸ ساعت) داشته باشید.

صبحانه بخورید‍!

وقتی که گرسنه باشید، تمرکزتان تا حد زیادی کاهش می‌یابد. به همین جهت حتما پیش از آزمون آیلتس، صبحانه بخورید تا مغز شما بهترین عملکرد خود را نشان دهد.

لباس راحت و مناسب بپوشید

لباس مناسب بپوشید که حواس شما را از تمرکز بر روی آزمون منحرف نکند. لباس تنگ نپوشید تا شما را کلافه کند. در نظر بگیرید که اتاق ممتحن ممکن است سرد یا گرم باشد. به همین جهت لباسی بپوشید که بتوانید یک یا دو لایه به آن اضافه کنید یا از آن کم کنید.

مکان آزمون را بررسی کنید

برای این که روز آزمون به موقع حاضر شوید، مکان آزمون را بررسی کنید. راه‌های رسیدن را ببینید و ترافیک را در نظر بگیرید.

سعی کنید یک ساعت زودتر در محل آزمون حاضر شوید تا با محیط آشنا شوید و از استرس خود کم کنید.

هیچ چیز جایگزین دوره مناسب برای آیلتس نیست!

شرکت در دوره آیلتس، یکی از بهترین تصمیم‌هایی است که می‌توانید پیش از شرکت در آزمون آیلتس بگیرید. با شرکت در یک دوره آموزشی آیلتس، با جو آزمون بیشتر آشنا می‌شوید، دوستانی برای مکالمه زبان انگلیسی پیدا می‌کنید، بیشتر در معرض زبان انگلیسی قرار می‌گیرید.

با توجه به افزایش تعداد داوطلبان آزمون آیلتس، موسسات فعال در زمینه آیلتس بیشتر شدند. به همین جهت اعتماد به موسسات سخت‌تر شده است و داوطلبان با دقت بیشتری موسسه آموزش آیلتس را انتخاب می‌کنند.

دبستان ترجمیک یکی از موسسات فعال در زمینه تدریس آیلتس است. این موسسه دوره‌های تخصصی آیلتس را در سطوح مختلف برگزار می‌کند. در ادامه بیشتر شما را با این موسسه آشنا می‌کنیم.

دبستان ترجمیک؛ برگزارکننده دوره‌های تخصصی آیلتس

دبستان ترجمیک یکی از موسسه‌های فعال در زمینه برگزاری کلاس آیلتس است. این موسسه با آگاهی بر حساسیت بالای مخاطبان، شرایطی را فراهم کرده تا مخاطبان با اطمینان بیش از پیشی در این موسسه ثبت نام کنند. این شرایط به شکل زیر است:

چگونه در آزمون آیلتس خوب عمل کنیم؟

امکان مشاهده رزومه مدرسان

تمامی مدرسان آیلتس در دبستان ترجمیک از فیلترهای مشخصی عبور می‌کنند. این فیلترها به منظور جذب بهترین و متخصص‌ترین استادهای آیلتس ایجاد شده‌اند. برای اطمینان بیشتر شما پیش از ثبت نام در هر دوره این امکان وجود دارد که رزومه مدرس را مشاهده و بررسی نمایید.

امکان پرداخت قسطی

دبستان ترجمیک به منظور اعتماد بیشتر و راحتی بیش از پیش زبان‌آموزان خود، امکان پرداخت قسطی را فراهم نموده است. به این شیوه که شما می‌توانید هزینه بلیت دوره مورد نظرتان را در چند مرحله پرداخت نمایید.

ضبط تمامی جلسات

کلاس‌های دبستان ترجمیک به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. به این منظور تمامی جلسات ضبط خواهند شد. لذا در هر زمان و در هر مکان امکان دسترسی به محتوای جلسات را خواهید داشت.

پشتیبانی شبانه‌روزی

پشتیبانی دبستان ترجمیک به صورت ۲۴ ساعته فعال است. به همین جهت در صورتی که در هر ساعتی از شبانه‌روز با مشکلی مواجه شدید، کافی است با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ در ارتباط باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.