در آستانه اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، از بسته محتوایی اشعار آیینی ویژه این ایام رونمایی شد.

رونمایی از اشعار آیینی دهه پایانی ماه صفر در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم با حضور جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد و حاضران پس از رونمایی از این بسته محتوایی، پوستر آن را به یادگار امضاء کردند.
توجه ویژه آستان قدس رضوی به اشعار آیینی
حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط صاحب نظران، یکی از مهم‌ترین ایام مناسبتی برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر رضوی، دهه پایانی صفر است و به همین علت باید به جنبه‌های مختلف برنامه‌های این ایام توجه داشت و مقوله شعر آیینی یکی از ابعاد مهم آن است.
وی برپایی گردهمایی شاعران آیینی را گامی در راستای این مهم برشمرد و افزود: ایجاد همدلی، همفکری و عزم راسخ برای اجرای بهتر روضه‌خوانی‌ها و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی حرم مطهر رضوی، از اهداف مهم گردهمایی شعرا و مداحان است که مورد توجه قرار دارد.

تقارن دهه آخر ماه صفر با هفته دفاع مقدس
حجت الاسلام و المسلمین شریعتی‌نژاد در ادامه گفت: با توجه به اینکه دهه پایانی ماه صفر امسال، مقارن با هفته دفاع مقدس است، باید این فرصت را مغتنم بشماریم و شاخصه‌های شهدا و جایگاه رفیع ایشان را بیشتر برای عموم مردم تبیین کنیم.

ویژگی‌های بسته محتوایی گردآوری شده
علیرضا خاکساری، مسئول کارگروه شعر و محتوای آیینی حرم مطهر رضوی نیز در این مراسم گفت: رسالت این کارگروه، تولید و گزینش اشعار خاص است و تلاش می‌کنیم محتوایی در شان این مناسبت‌ها و متناسب با نیاز جامعه گردآوری کنیم.
خاکساری افزود: بسته اشعار ویژه دهه پایانی ماه صفر، شامل اشعار شعرای معاصر و شاعران قدیمی است و سعی شده در آن‌ها به موضوعاتی همچون شهادت، صبر، ایثار، امیدآفرینی، عفاف، غیرت و تکریم جایگاه زن در اسلام اشاره شود.
وی همچنین استقبال مداحان از بسته شعر ماه محرم که پیش از این رونمایی شده بود را چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: کارگروه شعر و محتوای آیینی حرم مطهر رضوی برای سایر مناسبت‌ها نیز بسته‌های محتوایی مشابه خواهد داشت و به عنوان مثال، از اکنون برای ایام فاطمیه در حال گردآوری اشعار مناسب هستیم.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.