​​​​​​​امسال، بسیاری از زائران پیاده اربعین حسینی شور و حال متفاوتی را تجربه خواهند کرد چرا که در کنار حضور خود، نائب الزیاره شهدای مدافع حرم نیز خواهند بود و عظمت این گردهمایی را دو چندان خواهند کرد.

​​​​​​​پویش «همسفر من»؛ حضور در پیاده‌وری اربعین به نیابت از شهدا

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه اربعین حسینی، آستان قدس رضوی در کنار خدمات گسترده‌ای که به همت بنیاد کرامت رضوی و بنیاد بهره‌وری موقوفات برای میزبانی از زائران پیاده اباعبدالله الحسین (ع) ارائه خواهد کرد، طرح فرهنگی بدیعی را نیز به اجرا می‌گذارد.

در این طرح که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، هر یک از زائران اربعین حسینی با ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی hamsafarbashohada.ir یکی از شهدای عزیز مدافع حرم را برای انجام زیارتی به جای آن شهید، انتخاب می‌کنند تا این زیارت، شور و حال مضاعفی داشته باشد.

حضور در حماسه عظیم و جهانی و اربعین حسینی همراه با نام و یاد یک شهید مدافع حرم، می‌تواند شیرینی این سفر روحانی را بیشتر کند و زائران حاضر در راهپیمایی اربعین حسینی با شرکت در این طرح، این توفیق را خواهند داشت که اربعینی متفاوت را تجربه کنند.

انتخاب یک شهید هم سن، هم نام، هم استانی یا هم شهری
زائران می‌توانند پس از ثبت اطلاعات خود در این پایگاه، یک شهید مدافع حرم را با یکی از معیارهای «شهدای هم سن»، «شهدای هم استانی»، «شهدای هم شهرستانی» و یا «شهدای هم نام»، انتخاب کنند و نائب‌الزیاره او پیاده‌روی اربعین باشند.

همچنین زائران گرامی می‌توانند در مسیر پیاده‌روی با طراحی ویژه شهید مدافع حرم عکس گرفته و با ارسال آن به صفحه همسفر شهدا در روبیکا (rubika.ir/hamsafar_sh) و یا بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #همسفر_باشهدا در این پویش شرکت کنند.

به ۸ نفر از شرکت‌کنندگان در پویش «همسفر من» به قید قرعه هدایای ارزشمندی اهدا خواهد شد.

در پایان این پویش نیز، تصاویر برگزیده ارسالی در قالب نمایشگاه عکس در حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشته خواهند شد.

شایان ذکر است در برگزاری این پویش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، خبرگزاری ایرنا، سازمان فضای مجازی بسیج، شبکه سه سیما، شبکه تهران، خبرگزاری فارس و روبیکا نیز با مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همکاری و مشارکت خواهند داشت و بستر مشارکت بیشتر زائران اربعین در آن را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا بازوندی 09357323024 ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    به نیابت از شهید نعمت میهن دوست انشاالله زیارت کربلا قسمت وروزیمان شود
  • حامد بازوندی09396577163 ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    به نیابت از شهید مهدی باکری زیارت کربلا قسمتمان شود انشاالله