رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با هدف ارائه مطلوبتر خدمات توسط این سازمان به بیماران، یک واحد موتوری آمبولانس در سبزوار راه اندازی شد.

راه اندازی نخستین موتورآمبولانس در سبزوار

به گزارش قدس آنلاین، غلامعباس کافی اظهار داشت: برای خرید و تجهیز این موتور آمبولانس، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و از این پس واحد اورژانس موتوری به صورت دائم به ناوگان عملیاتی اورژانس این دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزوده شد.

وی افزود: این واحد موتور آمبولانس برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران، پوشش مناسب فوریت‌ها در معابر پرترافیک و مناطق شلوغ شهری و یاری رسانی سریع تر به سایر تیم‌های عملیاتی به ویژه در موارد فوریتی مهم و حیاتی راه اندازی شده است.

رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: موتورلانس‌ها دارای تجهیزات مناسبی برای ارائه خدمات به بیماران در موارد فوریت های پزشکی هستند.

کافی افزود: سهمیه پنج دستگاه موتور آمبولانس پیشرفته، از سوی سازمان اورژانس کشور به اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اختصاص یافته که مراحل تحویل آنها در بازه های زمانی مشخص انجام می پذیرد.

رییس اورژانس ۱۱۵ سبزوار گفت: میانگین زمان رسیدن اورژانس سبزوار به مکان وقوع حوادث در داخل شهر ۶ دقیقه و در حوادث جاده ای هشت دقیقه است و حال آنکه استاندارد کشوری این زمان به طور میانگین در حوادث درون شهری هشت و در حوادث جاده‌ای ۱۴ دقیقه است.

نیروهای امدادرسان سبزوار با استفاده از ۵۲ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی مستقر در بیمارستان واسعی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک موتور آمبولانس و ۲ ایستگاه سلامت به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.